lördag 7 februari 2009

Täckmantel

Sist vi lämnade Lelle R (a k a raggsockan/snaggsockan) hade han blivit rånad på all sin päls. Eftersom han hela natten efter låg på mattes huvudkudde, fattade husse att ett täcke inte bara är en onödig Paris Hilton-pryl. Det kan faktiskt även vara nödvändigt för en liten stackare i snömodden. Därför knallade han iväg till djuraffären och bad att få köpa en kavaj åt den minste (och naknaste) av våra bröder. Jo, han uttryckte sig så, för han är från Göteborg.

Nu har vi ett täcke som även funkar som mantel. Jag tycker det är lite Laika, lite rysk rymdhund över Lelle R. Eller lite Lidingö/Östermalm. Vet inte om guld är Lelle R:s färg, hade nog hoppats på blått eller grönt - eller varför inte en käck kombination. Men det här täcket var tydligen ordentligt nedsatt. (I wonder why.) Nåja, huvudsaken är att täcket värmer.

Vår motvillige modell visar här 1957 års mode för rymdhundar. Slår du det i kilt, Pappa K???

Vänligen notera: krage ner när det inte är takdropp.

Funkar lika fint med krage upp vid takdropp.


Ready for take off - eller en rymdpromenad. Houston, have we got a problem???

Nu undrar jag vad NI tycker om täcket. Betygskalan är 1 - 5, där 5 står för "Wow, ett sånt vill jag också ha!"

10 kommentarer:

Monet sa...

Jag skulle gärna lämna betyg för Dessis räkning men är osäker på vad hon skulle tycka i dagsläget.

Hon har ännu inte fått koppel eller halsband på, kissar lite hipp som happ och har fått ögonen torkade och pälsen borstad.

Så guldtäcke i det här läget är nog lite too much! Särskilt som det är 13 grader och sol här just nu efter hällande regn i flera dagar. Så inget takdropp här heller.

Men High Five för Lelle R:s räkning, det tycker jag var ett bra beslut med påklädning. Pussar från det Christina tycker liknar en Anfader ur kakelugnen i Tove Janssons Trollvinter. :-)

Kesu sa...

Monet: Lelle R pussar förtjust tillbaka på Trollvinters släkting. Fast kanske inte på nosen ...

Jag har bara lämnat en snabb kommentar på din blogg. Hinner inte mer just nu. Men Dessi är FANTASTISK!

Anonym sa...

Hugo säger 1, jag säger 5. Hugohund ska förresten också klippas på tisdag. Jag vågar dock inte visa honom bilderna på lelle R. Jag tror H gillar sitt rufs.

Christina sa...

Mja, vilken siffra ska jag vifta med?
Svårt.
Jag blir så glad å Lelle Rs vägnar att han slipper frysa mer, men guld?
Om det är en Laika-outfit så kanske ett yttre skikt av guld behövs mot någon elak kosmisk strålning?
Blått eller grönt hade nog varit snyggare men B är ju från Göteborg ;)

Gaia kom precis och viftade med en skylt som det står en femma på.
Jag ger en trea, annars skulle jag ljuga.

Anonym sa...

Caroline: Du är en omtänksam matte som inte visar bilderna för H. Roligt att du gillar täcket. Jag kan berätta var guldmanteln finns, ifall du ignorera H:s synpunkter och vill köpa ett.

Christina: Tacka Gaia för det uppmuntrande betyget! Uppskattar att du är ärlig i kommentarerna :) Den som är gift med en göteborgare har mycket att kämpa med, men på det stora hela är dom goa. Hihi!

Christina sa...

Nu har jag vant mig vid guldvästen, eller beror det på att jag just tittat på den blå dressen ovan, jag höjer betyget till en fyra idag :)

Kesu sa...

Christina: Man är ju inte sämre än att man kan ändra sig. Och allt är relativt. Tänkt vilken nytta man kan ha av gamla deviser! Jag håller med. Hellre guldtäcke än bebisblå. knäpp(t) JACKA!

Mian sa...

Visade ditt gamla inlägg för Alice och hon pekade dessvärre på siffra nr 1...(och jag också, f´låt, f´låt f´låt...)
Hon vill ha mjukare kläder (om hon nu m å s t e ha kläder) typ en sån här: Alice´s mjukisdress

Kesu sa...

Mian: Det är så roligt att du bläddrar i min blogg. Verkligen! Lelle R håller med Alice och lovar att han aldrig kommer att ha sin guldfärgade mantel i hennes sällskap. Alices stickade tröja är mycket tuffare!

Mian sa...

Kesu: både jag och Alice har nu kollat på bilderna en gång till och höjt betyget till 3.5 faktiskt ;-) (mest baserat på den utmärkta funktionaliteten)