onsdag 19 november 2008

Konstigt namn, god mat

Jag har en ny lunchfavoritkrog, Ah-nanas. Tar alltid en läcker soppa med urgott bröd till, men det finns annat också. Till exempel smoothisar som gliiider ner.

Jag har kändisspottat där också. Författaren Åsa Nilsonne satt vid ett bord och hade sin okinesiska nakenhund, eller om det var kinesiska onakenhund, med sig. På egen stol. Hela personalen var framme och klappade den. (Hunden alltså.) Jag TROR inte det var för att fjäska för Åsa N, men det vet jag såklart inte. Får ta med Lelle R och kolla.

Ah-nanas har ingen hemsida, så jag lånar en bild av Ebba von Sydow. Hon verkar vara en hyvens tjej, så det har hon nog inget emot. Såg på restaurangens anslagstavlan att hon har bloggat om samma krog (annars skulle jag aldrig sett det). Missa inte den lilla, men fräscha, restaurangen när ni är i trakterna runt Handelshögskolan, närmare bestämt på Sveavägen 92.

Inga kommentarer: