söndag 25 april 2010

Över(r)askad


Tänk att en vulkan på Island kan påverka våra liv så mycket.

Efter en vecka som askungar och alltför många "om, nej, kanske, jomenvisst. nähä, men om inte då", kommer vi nu äntligen i väg till Berlin.

Har bara varit där några stressiga jobbdagar, men kände då att jag ville tillbaka. Den bästa komplimangen jag kan komma på är att stan är skönt otysk. Det var jäktigt som sjutton sist och jag hann inte med hälften av vad jag ville se, och nu ska jag bättre på det. Samt äta sparris tjocka som spädbarnsarmar. Und Schinken. Och så måste vi schpatsiren i Tiergarten. Fast kanske inte schpritt, schprångande nakna. Minns att Tiergarten var ordentligt indelat. Där grillar man, där spelar man fussball, där får man leva ut sina nudistlustar och så vidare.

Måste passa på att ge SAS beröm. Det var stört omöjligt att komma fram på telefon. Men när den speciella asksidan inte gav tillräcklig info startade de en grupp på Facebook. Där var det bara att skriva frågor på deras wall - och så fick man svar inom några minuter. fantastiskt smart att utnyttja de moderna (sociala) medierna på det sättet. Jag var inne flera gånger och fick svar varje gång. Utom den sista. För då öste jag bara beröm över dem.

Auf widersehen liebe Bloggschens! (Nån som vet vad bloggare heter aug Deutch?)

8 kommentarer:

Christina sa...

Jag har aldrig varit i Berlin så det är jättekul att läsa lite här om staden :)
Tiergarten verkar vara någon slags stor stadspark, eller...?

Det vattnas i munnen när jag tänker på den färska tyska sparrisen. Det är nästan det enda tyska ord jag kan, spargel ;)

Kul att ni kommer iväg nu när de har öppnat luftrummen igen!
Trevlig resa hördudu!

Moster Ma sa...

Glückliche reise liebe Bloggchen!

Cicki sa...

Ha det så himla trevligt. Och det är bra att berömma när någon gjort något bra. Det är oftast så sällan de får beröm.

Mian sa...

Jag har precis nyss börjat testa Facebook och en sån där grupp verkar ju onekligen funktionell i kristider.
Ha nu en riktigt skön resa!

Mira sa...

Bloggchens låter helt ok, tycker jag. Ha det så skönt!

No-one sa...

Vill också till Berlin :)
Är också imponerad över SAS tillgänglighet i sociala medier - coooolt.

Christina sa...

Välkommen hem!!!

Kesu sa...

Christina: Du skulle älska Berlin. I know it! Stimmt, Tiergarten är en jättelik stadspark. Stans nödvändiga lunga. Jag kan inte heller nån vidare värst tyska, bara slarvslänger mig med några uppsnappade fraser här, men spargel har jag övat ofta.


Moster Ma. Herzlischen Dank (typ)! :)

Cicki: Tack! Du har så rätt. SAS får ofta utstå spott och spe, men det är ju faktiskt roligare att berömma än att skälla.

Mian: Oerhört funkis. Prova fb du - vi kanske ses där?

Mira: Då bestämmer vi att det heter så.

Alexia: Sätt fart och boka bara. Pyret hänger på! ;) Japåp, där knep SAS några poäng.

Christina: TACK!