torsdag 26 augusti 2010

Inte nu igen!


Nu har det hänt två gånger på en vecka. Det är två gånger för mycket.

Förra veckan skulle jag hoppa in på toaletten på en bensinmack. Öppnade - och stirrade rakt in i ögonen (jo, ögonen) på en man som satt på holken med brallorna nere. Okej, det var bra att han hade haft vett att dra ner dom, men kunde han inte låst dörren innan?

I går var jag på en filmrecensionsvisning, alltså på en bioigraf. Gick på damernas efteråt. På dörren upplyser en skylt alla att det här är för damer, bakom dörren finns två damtoaletter. Jag ryckte i dörren till den som var ledig - och hittade en kissande man. Men va ***!

Kan ni inte läsa? Kan ni inte låsa?

För bildblinda, nödiga karlar kanske den här skylten funkar på toadörrar? (Plåtat i Egypten i våras. Det brukar stå "No entry" på dörrar man inte får glänta på. Men avsändaren ville kanske betona sitt budskap lite extra.)

9 kommentarer:

Cicki sa...

Annars brukar det ju vara tvärtom, att damerna smyger in på herrarnas för att det är så lång kö till damtoan.....:-)

Men det kanske är det nya sättet att ragga på.....:-)

Elisabet. sa...

Kesu: har du någon mailadress .., kan du i så fall - om du vill - maila den till bisse151@gmail.com.

Jag tänkte förklara en sak angående Wallander.

Kesu sa...

Cicki: Jo, så kan det vara. Om det inte är ränna. För då går jag aldrig in. Men låser dörren gör man väl alltid???

Det är det jag är mest irriterad över.

Raggningsförsök kan det förstås vara. Varför tänkte inte jag på det? (Tur det.) Men inga av männen såg speciellt förtjusta ut när jag öppnade dörren. Jag kanske inte var deras drömmars kvinna. (Tur det.)

Kesu sa...

Elisabeth: Mejlet är på väg!

Mira sa...

Inte läsa, inte låsa. Bara vanvettigt nödiga och störst, bäst och vackrast... Eller?

Kesu sa...

Mira: Snarare eller, tycker jag nog ;)

Caroline Engvall sa...

Visst är det konstigt att man själv tycker att det är mest pinsamt att gå in till någon annan som sitter där? Det borde ju vara tvärtom. Själv står jag på huk och kissar på offentliga toaletter. Då är det extra pinigt att bli påkommen. :-)

Christina sa...

Att karlar går in på damernas är nog för att de själva tycker att damernas är mindre slabbiga, tills tillräckligt många karlar har varit där förstås ;)

Fnissar igenkännande åt Carolines kommentar - så står jag också och hukar ;)

Kesu sa...

Caroline Engvall: Först tyckte jag det var pinsamt, sen bliev jag ARG. Hann aldrig kolla vad vederbörande kände.

Christina: Så kan det vara, men de kan väl för bövelen låsa dörren!!!

Huka er, gubbar och kärringar! ;)