söndag 26 september 2010

Favorit i repris

Hemma igen! Som ni ser upprepar historien sig. Sardinien är ett blåshål. Camilla plåtar mig som den rugguggla jag är. Bilden är fråmn överfarten till Korsika. Vi passade på att se lite, med betoning på lite, av staden Boniface som Sardinienbåtarna lägger till i.













Kolla klippet nedan så förstår ni att det gungade. Rejält! Försök följa horisonten! Vi satt utomhus hela överfarten. Tog en timme. Hellre rufs i håret än kräk på tröjan, liksom. En man blev så sjösjuk att han satt och kräktes hela bussresan (två timmar) tillbaka till Alghero. Stackarn!
Uppdatering: Ja, som ni ser så funkade inte videoklippet. Vet inte varför. Gör ett nytt förösk i morgon. Till dess får ni tro mig att det étt fasligt gungeling på färjan.

6 kommentarer:

Christina sa...

Ho ho, vilken dust med håret du måste haft efter den där överfarten!
Fast du är en fin rugguggla måste jag säga;)

Jag lider med mannen du berättar om, även om jag själv inte har några särskilda anlag för sjösjuka gudbevars!
Det kan inte vara roligt att ha det.

Nu ser jag förhoppningsvis fram emot fler bilder, jag som aldrig har varit på denna där ön.

Christina sa...

Denna där fotografen - hon har inte någon deal med hårproduktsfirmor, eh ?

Karin på FOX sa...

Tjusig rugguggla! Du ser ju ut som värsta filmstjärnan!

Minns en överfart med svävare på engelska kanalen. Jag hade köpt nåt godis med violsmak, som tills dess varit min favorit. Det är det INTE längre. Känner med den illamående mannen.

Annars har jag inte särskilt mycket anlag för sjösjuka. Klarade att steka korv i segelbåt i krabb sjö, kuling, med vinden akterifrån och 35 graders värme förra sommaren när vi var i Kroatien.

Lisette sa...

Allt klär ju som bekant en skönhet. Detta gäller även frisyrer vill jag mena! Skönt att ha dig tillbaka, välbehållen. Italienare är inte att lita på när det gäller snygga tjejer!
Det ska bli kul med kommande rapporter om sardinerna.
Skönt att du inte är en "bad sailor" och att du inte stod för nära och i lovart( heter inte motvind så på sjön?)

Kesu sa...

Christina: Det kan du hoppa upp och sätta dig på att jag hade! (Tack!) Fler Sardinienbilder kommer, jag lovar.

Ska absolut prata med La Camilla om hon har någon hårdeal i busken som hon inte berättat för mig. Det är inte utan att jag skönjer ett mönster i rufset.

Karin på FOX: Värsta filmstjärnan!!! Haha! Och hur mycket ville du låna??? ;) Jag är faktiskt en landkrabba, blir sjösjuk. Älskar hav och vatten, men tål det dåligt ombord. På vägen DIT satt vi inomhus och då bestämde jag mig för att hellre tjafsa med håret än med magen på hemresan.

Fantastiskt att du klarade det där i Kroatien! Waht a sailor girl!

Lisette: Tackar! Och du ville också låna? ;) Som sagt, sjösjuk BLIR jag. Mitt rekord är mellan Helsingborg och Helsingör, på den tiden färjorna gick i skytteltrafik över Sundet. Det var danskt, fett julbord i december. Kanske några nubbar också. Fy!

Rutan sa...

Jag var på Sardinien i somras och åkte färja till Korsika och Bonifacio. Kav lugnt! Jag hade kanske tur.