söndag 23 januari 2011

Mamma & Pappa

Vilka toppennamnförslag! TACK! Så fort vi bestämt oss, vilket vi nog inte gjort till 100 procent innan vi träffat den lilla, får ni reda på vad det blev.

Jag hade inte tänkt att jag skulle blogga så mycket mer just nu om Lelle R:s efterträdare. Och samtidigt är det ju det mesta jag tänker på. För life without a terrier is terrible ;) Så, okej, här kommer lite mer. Som till exempel bild på mamma & pappa:

Mamma är Norröras Freedom And Joy, som går under namnet Mika, och pappa Manfuls Man Of Honour, mer känd som Morris. Tack för det! Ni vet ju vad jag tycker om kennelnamn.

Hur som, Mika är ordentligt tjock om magen, berättar matte på Kennel Turboline. ETA (Estimated time of arrival som man säger inom flygvärlden), alltså beräknad ankomst, är ... nästa vecka! Kan ni fatta?!

Vi tar en närbild på Mika också, eftersom det förhoppningsvis blir en tik efter henne som kommer till oss.Min plan är att köpa en liten goseleksak, låta den ligga i vår säng (natt som dag) ett tag och sedan ta med den till vår första träffa med det lilla knyttet i mars. Som en liten bekantingpresent.

Caroline tyckte alltid att Lelle R och B var lite lika. När jag frågade Alexia om saken svarade hon att Lelle R och jag liknande varandra. Hon tänkte då närmast på de här bilderna av mig:


Har aldrig sett mig - eller Lelle R för den delen - riktigt så, men jag har inget emot det. Nu när jag tittar på Mika ser jag att hon och jag har lite frisyrtycke. Det bådar gott. Fast Mika har sötare öron.

Annars? Jo tack! Jobb, jobb, jobb upp över öronen. Drar snart i väg på långresa och mycket måste vara klart innan dess. Lyxproblem? Förmodligen.

Mår ni bra??? (Hinner dåligt med att tassa på andra bloggar just nu. Ber om ursäkt för det.)

12 kommentarer:

Moster Ma sa...

Sitter här och ler och tittar på det ena "pälsdjuret" efter det andra!

Lisette sa...

MMMMMMMM vilka underbara bilder! Bara hur söta som helst,lilla Mika och lille Joy.Kan du sova om nätterna?Kommer ni verkligen att kunna hålla er ända till mars?Håll nu alla tummar för att det verkligen blir en tik i kullen.
( Jag hör av mig i veckan. A är i det närmaste färdig med stickningen ;)

Elisabet. sa...

Så himla roligt för er!

I sommar, kanske ...,. kanske ...., kanske .., vi skaffar hund igen.

Och när jag var liten, hade vi stövarvalpar var vår, då pappa hade kennel. Vilken outsäglig lycka att timmavis sitta vid hundbädden i källaren och pyssla med småvalparna ..

Mian sa...

Vilka sötpluttar, mamma Mika och pappa Morris! Jättefina båda två.

Aha, nedkomst redan nästa vecka - spännande!!!

Mika har kanske sötare öron - men skönt att dina inte är lika håriga :)

annie sa...

I wait for next week. Good luck for a healthy bitch in the litter.

annie

Caroline Engvall sa...

Jag måt väldigt bra, speciellt efter att jag har fått träffa dig, min egen bitch in the litter. Nu ska jag skriva lite mer om Nadja Ungdom. Tycker det är alldeles för få som känner till det. Ave Nadja på dig.

No-one sa...

1. Jag blir LYCKLIG av att se de där underbara bilderna på dig och ditt hår. Det får mig att känna mig mindre ensam ;-)

2. "För life without a terrier is terrible" - ha ha ha!

3. Bilderna på er valps mor och far verkar mycket lovande måste jag säga. Väldigt fina.

Tankevågor sa...

Men himmel så spännande!!! :-))

Föräldrarna till valpen ser ju jättefina ut...det kommer bli så fina valpar med all säkerhet!

Har inte kommit på något namnförslag fastän jag tänkt så det knakar. Men om jag känner mig själv rätt så skulle det nog blivit något litterärt om jag fick bidra...och gärna engelskt.

Våra djur har alltid haft såna namn. :-)

Nu väntar vi med spänning på nedkomsten nästa vecka.

Christina sa...

Med två så fina päron måste det bli en dunder-tik-valp till er :-)
Oj vad det här ska bli spännande!

Förstår vilken mysig vår ni går till mötes!
Du håller väl oss informerade?

Kesu sa...

Moster Ma: Hehe! Man kanske är en pälsänger (istf en pälsängel)???

Lisette: Jodå, det finns tikar i kullen vet vi nu. Fortsätt håll tummarna så en blir vår. Och TACK för det fina pannbandet!

Elisbaet: Hund du med?! Hoppas, hoppas, hoppas!

Mian: Haha! Ja, du ser det positivt, det är bra. Tänkte inte själv på det.

Annie: Thanks! There ARE some bitches. In the litter I mean ;)

Caroline: Hahahaha! Det där tror jag ingen förstod utom du och jag. Bitch in the litter betyder 1) tik i valpkullen och 2) om Googlegiggle får råda: en satkärring i skräpet. DET hade Caroline och jag väldigt roligt åt en kväll. Liksom att när hon skulle byta ut namnet Maria med Nadja i sin nya bok (kommer i augusti och heter Skamfläckar),tog hon "ersätt alla" och därmed blev Maria Ungdom Nadja Ungdom. Hahaha! Tack för helkul kväll där under Söders broar.

Alexia: Tur att nån bli lycklig av hårrufset. Jag blir det inte. Men visst, att slippa vara ensam är skönt. Tack även fina du för lunchen i Gamla stan. Så himla kul att se dig och Effet igen!

Londongirl: Ja, det är så spännnande! Engelskt och litterärt. Kör på bara! Vad har dina djur hetat?

Christina: Ja, visst ser det lovande ut? S-p-ä-n-n-a-n-d-e!

Caroline Engvall sa...

Nämen kom hem nu. Saknar er!

@susanritzen sa...

Hej, och vad kul att se din blogg! Good to see ya, och happy landings!