måndag 7 mars 2011

Sickan, Nora, Lisa, Asta, Siri, Nova ...


... eller nåt helt annat. Vi vet inte än. Men på lördag drar vi till Sundsvall för en första flukt på den lilla. Jag har med mig en present: ingådda sockor. Fick tipset av Christina. Tänkte att den nya valpen skulle få behålla något som doftar oss innan hon blir vår på riktigt och vi får med henne hem till oss i Solna.Jag har köpt en liten mjuk mus också. Utan pip. Den ligger i vår säng för att samla dofter. Ibland vaknar jag och undrar vad jag ligger på. Är väl inget mot vad mysmusen undrar under min rygg, kan jag tänka.

Fast jag köpte den allra minsta leksaken i djuraffären tror jag att den kan te sig skrämmande stor för lilltjejen. Därför börjar vi med sockorna.

17 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Så bedårande hon ser ut! Det skall bli fint att få följa din blogg när ni nu har en liten sötnos igen.

Kram!

Christina sa...

Åh, vilken underbar tid ni går till mötes, i o m lilltjejens inträde i ert liv.
Jag blir alldeles varm när jag ser henne, så liten och värnlös än så länge. Inga terriertakter, utan bara ett lite förundrat upptäckande av världen.

Vad hon än kommer att heta så blir det säkert perfekt. Det där känner ni in när ni hämtar hem henne.

Vilka små öron hon har, bekymrad blick och liten svans ;-)

Tänk - en helt ny liten personlighet som ni ska leva med i minst 18 år framöver :-)

Mira sa...

En sån liten raring!!! Hoppas bara hennes syskon låter henne ha era ingådda ifred. Lycka till på er voffstittartur och kör försiktigt!

Kesu sa...

Pettas: Bedårande var odet. Matte och husse är sååå stolta ;)

Kram

Christina: Nä, det är inte mycket till terrier just nu inte. Och öronen är helt fel. Blir spännande att se vid vilken ålder de reser sig till upprättstående. Antar att vi pratar några månader, eller så. Minns inte hur det var med Lelle R. Minns bara när han lyfte på benet första gången (i stället för att sitta ner som tjejer). "Nu är han konfirmerad!" utbrast B på sitt ogudaktiga sätt.

MINST 18 år, den här tösen ska både rösta, ta körkort och köpa ut på Systemet. Kanske också stryka sig mot våra gamla spiror på ålderdomshemmet ;)

Mira: Det finns risk för konkurrens och att stor strumpstrid utbrister :( Eller att alla tre valparna vill följa de förföriska dofterna och hänga med till Solna. Tihi!

Cicki sa...

Å gud vilken sötnos. Vad härligt det ska bli för er när hon får komma hem. Man blir ju nästan valpnödig.

Hälsa Sundsvall, mina drömmars stad....:-)

Elisabet. sa...

H j ä l p!

Vi som pratar om att bli med hund ..,. nu blir det Livsfarligt Läge att titta in här ,-)

Emma R sa...

Grattis! Hon är bedårande. Har funderat på om någon av valparna skulle komma att flytta hem till er. Va ärligt att det blev så!

Mian sa...

Hon är bara såååå söt!
När får ni hämta henne "på riktigt"?

Lisette sa...

Är du verkligen säker på att inte gamla sockor kan vara skrämmande?
Mina skulle vara det iaf ;))

Kesu sa...

Cicki: Dina drömmars stad? kommer du därifrån eller gillar du den bara? Jag tror aldrig jag har stannat där, så det ska bli kul. (Och att träffa lillan förstås.)

Valpnödig, fniss.

Elisabet: Livsfarligt läge, det kan du hoppa upp och sätta dig på. Menjag hoppas att du vill titta in ändå. Vilken ras funderar ni på???


Emma R: Tack! Ja, visst är det mysigt att ha en liten att vänta hem.

Mian: Nångång i april.

Lisette: Hihi! Nej det är jag faktiskt inte, men jag lovar att kolla med uppfödaren först. Och dingla dom lite försiktigt först. Vid minsta rynkning på den lilla nosen drar jag tillbaka strumpan fort som attan.

Cicki sa...

Jag är född i Uppsala, kuskade land och rike runt med min familj på sextiotalet. När jag var arton landade vi i Sundsvall. Sedan dess är den staden i mitt hjärta. Där jag känner mig som mest hemma, där mina barn och mina syskon fortfarande bor. Där jag ler igenkännande när vi kommer söder ifrån på E4an. Då är jag hemma igen. Fast hemma är ju numera den där lilla tokstan vid Mälarens strand.....:-)

annie sa...

Awwwwww, Kesu.....so tiny and sweet.
It will be wonderful reading and seeing all about her on your blog--
well, using GIGGLE COM, the SEEING will be much more accurate, I am sure.
annie

Kesu sa...

Cicki: Då förstår jag. Kul att höra lite om din bakgrund. Ska tänka på dig när jag är där.

Annie: The pictures will be easier to follow and gawp at then gigglestrugglegoogle. To see her in real life will of course be even better - why don't you come over?! ;)

annie sa...

Thank you so much, Kesu. Wish it were possible. Maybe some day...
annie

Karin på FOX sa...

Tycker hon ser ut som en Greta, så vacker och så blyg.

Kesu sa...

Annnie: One day, Annie, one day. OR ... we come to you in Texas! Christina with her lovely fur girls and I with a tiny fur paquetino (as they call small parcels in Italy. Okay?

Karin på FOX: Great är inget dumt namn. :)

annie sa...

A beautiful dream, Kesu...sounds wonderful to me....