fredag 5 december 2008

Akut sjuk

Full jobbrulle idag - trodde jag. Det blev istället full rulle till djursjukhuset. Vår gourmethund hade nämligen knaprat i sig en halv kaka mörk choklad (japp, fint märke med inte mindre än 70 % kakaohalt). "Då måste vi kräka hunden. Kom hit genast, så varskor jag en veterinär", sa receptionisten när jag ringde.

Lelle R fick först lite mat som han fullkomligen vräkte i sig. (Ingen kunde tro att han hetsätit choklad en halvtimme tidigare.) Magen skulle nämligen ha något att jobba med när sprutan i nacken började verka.

"Hur lång tid tar det innan det sätter ig...", undrade jag och hörde ett ploff, tätt följt av ett tjoff. Hela behandlingsrummet luktade choklad. Tänk att en liten hund kan få upp så mycket så snabbt. (Det blev mer ploffande och tjoffande, plus lite plaskande, men jag tycker vi nöjer oss med de här bilderna.)Lelle R var till slut så slut att han bara låg apatisk under en stol. Han orkade inte ens protestera när veterinären sprutade in lite antikräkmedel med mintsmak (det du C!) Nu är nosen våt och kall igen - och vi har gömt våra chokladkakor - så vi siktar in oss på en lugn och fin andra advent. Hoppas ni får det också!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snacka om dog bulimic hard core version. Stackars stackars lelle R (så där kommer jag att se ut efter kvällens orgie i p-deg, dock).

Kesu sa...

Caroline: Ja, det var synd om honom. Men du, p-deg är väl inte giftigt???!!!

Anonym sa...

Hu vad läskigt. Skönt att allt gick bra :-)

Anonym sa...

Eva: Ja, det var en terrierrysare och vi är glada att han nu skuttar och hoppar och tigger som vanligt igen ;)