tisdag 16 december 2008

Jumbogam

Som ni vet gillar jag mitt jobb på VeckoRevyn. Det är roligt, kollegerna är toppen, jag får gott kaffe, trevligt bemötande, en massa gratistidningar - och emellanåt även en del skönhetsprodukter. Great!

Fast jag bommade stora Gamdagen i fredags. F-n! Gam står för riv och slit i tidningsvärlden. Skönhetsredaktören Therése Anderson rensade ut sitt skönhetsskåp för att göra plats för nya krämer. Och då pratar vi ett skåp som går från golv till tak. Fattar ni hur mycket skönhet som ryms där - och hur mycket det var värt? Uppemot hundratusen pix, skulle jag tro.

När VR-redaktionen gamat klart ställdes allt ut för allmänt roffande. Det tog inte många minuter så var kartongerna länsade. Allt gick snabbt och ingen behövde lida. I dag när jag kom stod bara en slokande flaska mjällshampo kvar. Stackars! Ingen ville väl komma ut ur mjällgarderoben och plocka den. Kul bild, tänkte jag mellan sammanbitna tänder. Men när jag och kameran var redo fanns bara det här kvar. Ser ni? Några starkt doftande tvålsmulor (Lush) i ena hörnet. Plus den här ÖPPNADE förpackningen ...

... alltså några strippar kallvax för gorillaben. Där går gränsen! Jag tog bilden, men inte förpackningen. Håriga ben? Moi? Oh no!

2 kommentarer:

Anonym sa...

På tal om ingenting;

Jag har ingen blogg men ger ut ett nyhetsbrev i mitt bolag.

Vill du bli prenumerant?

Anonym sa...

Pappa K: Gärna!