måndag 8 december 2008

Har vi haft fest, eller?


Igår fick Kalle Moraeus och Bengan Jansson önska oss en God Jul på Rival. De blandade stilarna hej vilt, psalmer, julsånger (svenska och amerikanska), folkmusik, jazzswing och rock'n'roll och en massa bus. Yeah! Rivalhotellägaren själv (Benny Andersson) kom in som ett bonusnummer i sig. Sista låten var en av mina absoluta favoriter, Koppången. Hittar tyvärr bara ett halvdant framförande på youtube.


Efteråt bjöd vi hem några kompisar som också skrattat i 3/4-takt med oss på Rival. Det var faktiskt bara en stillsam middag, även om köket förmedlar en annan bild ...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Koppången är min absoluta favorit också. Jag skall faktiskt till och med köpa den, och det är inte ofta jag köper cd-skivor.

Kesu sa...

Louise: Roligt att du också gillar den. OM du kan hålla dig tills vi ses (hoppas jag) innan nyår kan du få spela av min cd. Jag köpte Koppången för några år sedan. Ibland spelar jag den om och om igen!