måndag 5 september 2011

På begäran

Mian vill se bilder på Sickan. Åkejrå!

Tänk vad en svart plastkruka på landet kan vara kul.





PS Sickan har inte släppt caprimodet fastän höstens vindar börjar slita. Frågan är om hon nånsin gör det. Pälsen är fortfarande fjunig på bak- och frambenen. Det verkar som att pälsväxten där kommit av sig efter alla rakningar och stickningar med nålar och annat under huggormsbehandlingen. Visst låter det osannolikt, men jag kan inte hitta nånannan förklaring. Jag ska fråga nästa gång vi låter trimma henne. (Som om hon skulle behövas att trimmas ...)

12 kommentarer:

Mian sa...

Finaste Sickan, vilken snygg tonårstjej hon har blivit!

annie sa...

Charming episode, Kesu. You can see that it is fun from the ears to the tail. Definitely Two Paws Up for this film.

A smooch for the pooch,
annie

Elisabet. sa...

Det där känns igen! Nästan inget är så roligt som att springa med små, svarta plastkrukor som går sönder och prasslar och har sig! Pet-flaskor, modell mindre, går också bra ,-)

Äventyret framtiden sa...

Urgulliga Sickan! Det känns som om jag känner henne riktigt bra!:)

Mira sa...

Jag tror att hundar, i alla fall vissa, har anlag för trädgårdsodling... http://emsersalt.blogspot.com/2010/08/tradgardsmastarvoffs.html

Mian sa...

Glömde säga att jag tycker att hon börjar bli lik Alice nu!

No-one sa...

Fin-Sickan!!

Tankevågor sa...

Himmel så söt hon är!!! :-) Sitter här och bara ler när jag ser henne.
Håller med Mira här ovan...hundar verkar gilla det där med trädgård. Vet inte hur många plastvattenkannor som vi har avverkat vid det här laget.

Mysko att inte pälsen växer ut....men en del hundar har långsam utväxt har jag hört. Men ni kan ju rasen sen tidigare eller hur.

Det får bli till att sticka några sköna benvärmare till henne innan snön kommer. ;-)

// Lisbeth

Petra Axlund Stegman sa...

Sötnos!

Kesu sa...

Mian: Sickan tackar! Tonårstjej med tonårsattityd och så en massa valpbus också.

Annie: Sickan says thanx m8 for the paws up :)

Elisabet: Just så, det ska prassla! Plast är bättre än papper för det håller liiite längre.

Mira: Hehe! Tror du Sickan har det också?

Mian: Kanske det, ja. fast Lelle R leder ännu, i att likna sin fästmö menar jag.

Alexia: :D

Tankevägpr. Sticka till Sickan! Dert får bli vinterns melodi. Ja, det är lite mysko det där. Husse glömde fråga trimmerskan. Men det är väldigt tydligt att hon har mindre päls på de rakade benen. Men va fasen, nåt ska man ju känna igen henne på :)

Petra: Kom hit så får du klappa och kela med henne. Obegränsad körtid!

Walle sa...

Vilken rolig blogg och roligt att läsa!!!!! =))

Kesu sa...

Walle! Välkommen hit! Roligt att du gillar min blogg, trots att den är gravt eftersatt just nu. Men nytt år betyder nya insatser - och blogginlägg. :)