söndag 18 september 2011

Don't smile

Ska alldeles strax slå ihop kappsäcken och resa till Turkiet. På jobb.

insåg i sista resesekunden att mitt gamla pass inte skulle funka. Turkarna vill att passet är giltigt sex månader efter inresedatum och det slog på fyra dagar. Hrmf, man förlorara alltså ett halvår av dyrbar passgiltigshetstid. Numera vara passen bara i fem år.

- Le inte! Gör inga miner! löd polisdamens instruktioner.

Vad säger ni? Bättre före




eller efter




Same, same säger jag och hoppas att jag kan få en turkisk passpolis att dra på smilbandet när nu inte jag fick det.

(Upp med handen alla som tänker på Yngsjömörderskan 2.0 ...)

6 kommentarer:

Mian sa...

Rolig bild! Du ser en smula skräckslagen ut. Du skall dras med det där passet i 5 år alltså... :-)

Elisabet. sa...

,-)

Ja, du se ju aningen snällare ut på den övre bilden ,-)

Äventyret framtiden sa...

Passfoton är annars någonting man kan hålla sig för skratt för:). Man ser ju egentligen aldrig ut som man egentligen gör på dem, vilket i och för sig är väldigt fånigt, med tanke på att det handlar om en passbild.
Synd att du inte kunde dra på smilbandet ungefär som Mona-Lisa...mitt i allt så ler du på fotot bara när tullen i Turkiet tittar i passet.
Hur som helst, så hade toppenfint på arbetsresan!

Karin på FOX sa...

Har sett värre:) Och när man är hos passpolisen i Solna kan man hålla sig för skratt hur lätt som helst. Min syster gjorde ett pass där för något år sedan och det var på håret att hon blev inburad på kuppen.

Caroline Engvall sa...

Välkommen hem från Köpenhamn - och TACK igen för i torsdags. Ni är så fina och jag blev så glad. Hoppas den fete dansken var mumsig. ;-)

Kesu sa...

Mian: Rolig? Tur någon tycker det. ;) Japp, fem år till ska jag och alla passkontrollanter dras med det. Kanske tur att passens giltighetstid har halverats.

Elisabet: Hehe! Snällare, men ÄNNU roddigare frisyr. Håhåjaja!

Pettas: Varför är det så egentligen? Att man verkligen inte ser ut som på passet - eller vice versa? Och varför får man inte le?

Karin på FOX: Berätta! Jag var också hos passpolisen i Solna. Där var det hur lugnt som helst. INGEN annan ville ha pass den stunden jag var där - men ajg var ändå tvungen att ta en kölapp. "För statistikens skull", sa man.

Caroline: Tack, tack! Jättegott! Alla kompisar hälsar och tackar dig och Johan för tipset!