onsdag 3 februari 2010

Ägypten


När ni läser det här är jag många mil bort. På jobb. Ska skriva om Ägypten (som tyskarna skriver och säger).

Jag ska hit, till randen av Röda havet, Hurghada och Sharm el Sheik:
Det betyder dessvärre att jag inte hinner med en endaste mumisesmula och det irriterar mig lite. Jag har visserligen varit i Kairo för många år sedan, men inte i Luxor, Karnak, Konungarnas dal. Felåt om jag låter grinig. Det var inte meningen.

Här har ni en som var grinig innan jag åkte. Lelle R protestparkerade sig på min rygga. Don't leave home without me, typ. Eller så ville han bara ha ett mjukt underlag.

10 kommentarer:

Elisabet. sa...

Så härligt .., att lämna snö och ännu mera snö, för ljummen (kanske rentav het) sand ...?

Ha det så gott där nere!

Mira sa...

Så där ja! Från gråväder, kyla och mängder av snö till varma Ägypten. Det är inte utan än att man... Äsch da... Hoppas att du får en trevlig vistelse och att du kommer hem upptinad och glad.

Och när får man läsa om Ägypten? Och var?

Och Lelle R! Sällan har jag sett en så trumpen voffs. Inte var det bara mjukt underlag han var ute efter. De är inte dumma. De vet precis vad som väntar när resväskorna plockas fram...

Christina sa...

Det är klart Lelle R ville med, det syns lång väg!

Åh, så härligt med sol och värme. Här i Bergslagen har vi nästan snöstorm idag och Bi och jag gick i morse och pratade om Andrée och grabbarna som ville vara först på Nordpolen - vad drev dem?

Nä, först till Sharm el Sheik har jag lättare att förstå ;)

Så roligt att du bloggar från Ägypten! Fortsätt gärna med det!

Mian sa...

Det klart han blir småtjurig, Rambo.

Åh så skönt med sol och värme! Inga mumier, ja ja - du överlever nog det!
hälsar
en som skall gå ned på gården och skotta fram sin gamla SAAB under all snö...

Mian sa...

Trevlig resa! glömde jag att säga ;) (Hittar du någon spännande senap i Egypten så får du gärna köpa med dig en burk.)

Lisette sa...

Ha det så gott! Lite kan du väl njuta ändå ;)))))
Kramar.

Caroline Engvall sa...

Jättestora kramar ända ner till mumierna. Ja, inte du och Camilla förstås. :-)

Tankevågor sa...

Hoppar in här idag och önskar dig en fin födelsedag!
Så synd att du inte hinner med några mumier och pyramider!
Lelle är väl för söt! Känner igen det där så himla väl....

Ha det gott!

Mian sa...

Bamsegrattis i efterskott!

Kesu sa...

Elisabet: Tack! Ljummen sand var det - och det räckte fint :)

Mira: Man får läsa om Ägypten i Novairs ombordtidning Stopover. Snart tror jag.

Trumpen var ordet. Han fattade säkert var packningsklockan var slagen och skulle helst hoppat ner i resväskan om den inte var så full.

Christina: Jo, så är det nog. Haha! Först till poolen i Sharm el Sheik är garanterat mer lockande än först till Nordpolen. Uppkopplingen var usel, så det blev inget mer från Ägypten. Får rapportera i efterhand nu när jag är hemma igen.

Mian: Småtjurig och stormulen. Jodå, det gick bra utan mumier också. Om inte annat kan man ju själv spela en. Spännande senap var det ont om, men med mig hem hade jag både kardemummakaffe och torkade hibiskusblommor för att koka te på. Very good for you, lovade dom ...

Lisette: Tack! Vi njöt 15 min bland korallerna och 45 minuter i solstolen. Man lär sig maxa de lediga stunderna :)

Caroline: Hehe! Säg inte det, säg inte det!!! :D

Londongirl: TACK! Så Roxy protesterar också när väskorna åker fram?

Mian: Bamsetack! :)