måndag 15 februari 2010

Farligt nära

Foto lånat av SvD.


I morgon är det fettisdagen. Jag som har lovat Mian att inte smygsmaka semlor innan det datumet får då begå den stora fastlagsbullepremiären. Behöver inte gå långt, inte långt alls. För i bottenvåningen på vårt hus jobbar Sune, Stockholms semmelbagare numero uno enligt Svenska Dagbladet. Han levererar bullar till bageriet Bananza på Ringvägen och - lyckligtvis eller dessvärre - även till alla som knackar på hans bakdörr. (Kan bagare ha annat än bakdörrar???) Imorgon gör vi det.

Här kan ni läsa artikeln om Sune, scrolla ner lite bara.


Gissa hur gott det luktar i trapphuset varje morgon, fastlagstider eller inte ...

10 kommentarer:

Elisabet. sa...

Vilken totalt underbar bild! Jag gissar att den är en kvinna som har tagit bilden .-)

Elisabet. sa...

Och nu kollade jag: jo, det var en kvinna! Karin Grip!

Caroline Engvall sa...

Vad underbart att ha en bagare på nedervåningen. Vad kostar det att köpa semla genom bakdörren? :-)

Elisabet. sa...

Jag har ju Möllers Bageri inom doftavstånd .., 50 meter kanske.

Det är en l y x och en stor lycka.

Helen sa...

Vilken lyx med en sockerbagare i huset, fast väldigt farligt också...

Men idag får vi väl frossa i semlor, eller hur??

Kram!

Mian sa...

YES! Nu är det bara att dra igång och frossa i semlor.
Så perfekt att ha en semle-leverantör så nära!

Kesu sa...

Elisabet: Du hann själv kolla innan jag kunde bekräfta din misstanke. En tjej var det.

Caroline: Underbart och alldeles förödande. Han tar faktiskt samma pris som i butiken. Ingen bakdörrsrabatt, inte ens om man bor i huset.

Elisabet: 50 meter är också farligt - och härligt - nära. Doftavstånd, I like it!

Helen: Jag vågar knappt skriva det, men för att semlorna inte skulle ta slut, det gör dom ofta hos Sune, gick jag ner i morse och köpte två. Vi tar dom pinfärska, sa B och så åt vi dem till frukost. Hu! Men ack så gott!

Kesu sa...

Mian: Oj, du måste ha skrivit samtidigt som jag skrev. Missade dig.

Jo, det är härligt, men farligt. Märker du någon skillnad i Jans frossande, eller håller han en konstant hög nivå? ;)

Lisette sa...

Jans frossande i semlor är beroende på tillgången av dem ute i Gökhem. Hihihi

Tina sa...

Tänk att detta enkla bakverk kan vara så himelskt gott.
Hatten av för den "glada bagaren i Solna"