lördag 9 oktober 2010

Närkontakt med Persbrandt


Jag betraktar mig inte som speciellt starstruck. Har inget principiellt emot kändsiar, men jag tycker inte att personer som bara är kända för att de är kända är intressanta. De ska tillföra något.

Mikael Persbrandt är en lysande skådis när han sätter den sidan till, så han är okej. Fast det är inte okej som han uppför sig. Så när han kom upp till redaktionen på S (där jag hoppar in ibland) i går passade jag på att köra hans stil.

Sådant läder ska sådan smörja hava liksom. Eller: Allt vad I viljen att människorna skola göra eder, det gören I ock dem. (Nu talar jag ur Mickes perspektiv. Jo, vi är Micke och Kesu med varandra efter det här. Jag tror han gillar mig.)

På måndag ska jag se filmen Hämnden med Micke P. Har ni sett? Vad tyckte ni?

12 kommentarer:

Elisabet. sa...

,-)

Min storasyster såg den i onsdags.
På en skala 1 - 5 fick den 4.

Och hon är kräsen.

Monet sa...

Men K, vad GÖR du??? Det där hade jag ALDRIG vågat. Haha, vilken grej. Vad sa B?

Vad har Persbrandt gjort när det gäller uppförandet nu? Är det nya skandaler på gång? Jag trodde han var en stillsam småbarnspappa? Håller med om att han är en av Sveriges bästa skådisar dock.

Moster Ma sa...

Men Kesu!!!!!!!!!!!!!!

Monet sa...

När jag tittar närmare på detta tror jag att Persbrandt är en masonitfigur. Foto i helfigur och det är därför han ser så cool ut och du....

Lisette sa...

Det där är mina takter!!! Bra jobbat :D

Helen sa...

Ja, den enda kontakt jag skulle vilja ha med Persbrandt, är väl när han, som på bilden, är av papp.

Jag har jättesvårt för honom överhuvudtaget, och jag kan inte förstå kvinnor som tycker att han är så sexig. Och de kvinnorna är många! Typ alla utom jag...

Men det är väl tur att smaken är som baken.

Kram!

Mira sa...

"Sådant läder ska sådan smörja hava"... Hihi!

Mian sa...

Moahahahaha!
Jag tror absolut att han gillar det där :)
Han är ofta riktigt bra som som skådespelare, men f.ö. verkar han vara dryyyyyyg.

Christina sa...

Hö hö, vad har han gjort för att förtjäna detta grepp?

Jag tycker annars som Helen - fattar inte varför han är så populär, jag tycker han är likadan i alla rolltolkningar.
Så Helen - vi är åtminstone två som inte tycker Persbrandt är sexig ;)
Var Kesu står i denna fråga är lite svårt att gissa tycker jag ha ha....

Kesu sa...

Elisabet: Tack för det! Då ser jag ännu mer fram emot den. Man ska vara kräsen som biobesökare. Hälsa henne från mig ;)

Monet 1:
Vad B sa? Frågan är väl vad M sa? ;)

Nja, han har väl inte dansat den senaste tiden i rubrikerna, men för mig är han alltid en bad boy. Har en kompis som han stötte vilt på i somras. På Riche. Han var packad och gift. Hon gick hem till man och barn trots att han ville nåt annat.

Moster Ma: Vaddå då?????????????? ;)

Monet 2: Inte masonit, men papp. OM jag hade haft ett bildbehandlingsprogram hade jag kunnat fixa till det lite bättre, men nu har jag inte det.

Lisette: Jag visste väl att det var dina TAG (!) också. Förlåt, takter. Hehe!

Helen: Jag tycker inte heller att han är sexig. Kaxig, men inte sexig. Som sagt, bra skådis när han orkar, har lust och vill, Men i övrigt, nej tack. Kram, kram

Mira: Hihi!

Mian: Tror du att han gör det, eller tror han bara att andra gör det när han gör det? ;)

Christina: Se ovan till Monet - och till Helen. MP är väldigt ojämn tycker jag. Får se vad det blir av Hämnden som jag ser på måndag. Som den där Gunvald är han väldigt stereotyp. Och, som sagt, min (stereo)typ är han inte. Hehe!

No-one sa...

Ha ha ha ha, I lööööv this picture :-D

Kesu sa...

Hehe! Jag med :D