måndag 6 december 2010

Haha - som i ha-ha-hajar

Såg ni det här i morse? Hélène Benno pratar alltid initierat om resor. Tyvärr alltför kort och alltför sällan (15 minuter varannan vecka i Gomorron Sverige). I morse skulle hon prata julmarknader, men fick först svara på frågan hur hajattackerna påverkar turismen i Sharm el shejk.

För att förstå det roliga, måste ni veta att programledaren intervjuat en hajexpert precis innan Hélène kom in i rutan. Experten fick svara på frågan vad man gör om det skulle hampa sig så illa att man simmar in i en haj - eller vice versa.
- Det bästa är att göra hajen uppmärksam på att du har sett den, då blir den inte så nyfiken. Slå den på nosen eller peta den i ögonen, så försvinner den troligen, löd svaret.

Jag tror Hélène tyckte rådet var lika fånigt som jag. Hör här vad hon säger till programledaren apropå hajar. (Ni behöver bara kolla 1:14 in i klippet - om ni inte vill höra mer om julmarknader förstås.)

Heja hajhäcklaren Hélène!



PS Jag är på förstanamnsbasis med Hélène, eftersom vi gått en utbildning ihop. Hon är rolig och duktig.

3 kommentarer:

Elisabet. sa...

Här är en som tycker att Helene Benno är helt underbar!

(Ja, jag är inte ens på efternamnsbasis med henne, men jag TYCKER att hon verkar så himla sympatisk!).

Enkel och chosefri.

"Slå dem på nosen bara ...".

Själv badar jag nog i poolen.

Äventyret framtiden sa...

Hon är haj på det där, minsann! Slå dem på nosen bara...lika bra att ta en flugsmälla eller en vikt tidning med sig om man av någon underlig anledning skulle få för sig att dyka i Egypten. Måste tipsa dykarsonen...
Helene är precis som Elisabeth säger, chosefri...
Tack för kul inlägg!

Kesu sa...

Elisabet: Vad kul att du också gillar henne! Enkel och chosefri - och rolig. I poolen slipper man slå hajar - och alla andra - på nosen (även om det finns en del som man skulel vilja ...)

Pettas: Roligt att du gillade inlägget. Flugsmälla eller vikt tidning - check! Tipsa sonen på studs!