söndag 19 december 2010

Sitt, ligg, plats på Sergels torg




Som sagt, schemat är fullspäckat nu. Ikväll var Anna och jag på The Real Groups julkonsert. Det är vår alldeles egna jultradition. Folk får rulla knäck och koka köttbullar bäst dom vill. För oss blir det jul först när vi har hört The Real Group. Vartannat år är de i Stockholm, vartannant ute i landet. I år kom de till hufvudstaden och det var lika bra som vanligt. Och det var lika roligt som alltid att hinna med en middag med prat här vid tända juleljus, amaryllisar och hyacinter.

Anna berättade att äldste sonen, snart tio år, redan börjat facebooka. Han blev helt förkrossade när Anna gjorde honom uppmärksam på att han i hastigheten skrivet att Emma är en fjärtis i stället för fjortis. Sonen är kär i Emma ...

Efter konserten travade vi hem över Sergels torg. Otroligt många poliser med hundar var ute. Åh nej, inte bombhundar, tänkte vi. Det kanske de var. Eller blir. Just den här kvällen var dock vikt åt hundexercis. "Svanspiloterna" marscherade fram och tillbaka, övade sitt och plats ligg och ligga kvar. Fina hundar allihop även om en del lyckades bättre än andra.



11 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

Oj, att en fjortis blev en liten fjärtis. Så tokigt det kan bli:D

annie sa...

Thanks for the videos. Lovely and entertaining group.
annie

Elisabet. sa...

Det märks att du är journalist, Kesu ,-)

Alltid finurliga rubriker!

Mira sa...

Svanspiloter!!! :)

Christina sa...

Det är verkligen imponerande att kunna sjunga a cappella på det sättet!
Urstyvt.

Aj aj, fjärtis istället för fjortis - så fel det kan bli ;-)

Moster Ma sa...

Den där gruppen hade mer än gärna fått sjunga in julen även för mig.
God Jul förresten!

Lisette sa...

Sicken braig tradition!
Svanspiloterna är väl inget mot en liten knorrhane!

No-one sa...

Jag kan inte bestämma mig för vad jag gillar bäst med din blogg. Att den är så välskriven (!) eller dina fantastiska fotoreportage med paparazziliknande influenser.

Men jag kanske inte måste bestämma mig?

Kesu sa...

Pettas: Ja, fatta katastrofen!!! ;)

Annie: Glad you liked!

Elisabet: Äsch! *rodnar* (Det betyder tack på jantelagska!)

Mira: :)

Christina: Jag är djupt imponerad av sånt här. Dels att sjunga a capella, dels att hålla sin egen stämma medan alla andra sjunger sina. Puh!

Uj, ja, vet inte om sonen hämtat sig än.

Moster Ma: Visst är dom BRA?! Dom turnerar runt om i landet, gå in på deras hemsida och kolla turnéplanen. Dom inte bara sjunger bra, dom är roliga också.

Go jul på dig med!

Lisette: Mycket bättre än många andra traditioner - tycker vi.

Förvisso, även om knorrhanen inte får full disciplinpott ...

Alexia: Jag har väl snappat upp ett och annat hos dig ;)

Du är snäll du, tack! Paparazziliknande influenser. Vi säger det! (Stå för långt ifrån och schabbla med inställningarna? Nej, nej!)

Hihi, nej du behöver INTWE bestämma dig.

Pernilla sa...

Jag älskar The real group!! Måste göra som du någon gång och gå och se dem live.
God jul!! :)
(och glöm inte att berätta om du gör pepparkakskolorna, är nyfiken på om du gillar dem) :D

Kesu sa...

Pernilla: Då MÅSTE du se dom live. In på deras hemsida och kolla turnéplanen. Aj löv dem!

Kolarapport kommer!