måndag 8 mars 2010

Språk är bra

Två gubbar gick på en väg. En bil stannade och föraren vevade ner rutan.
- Do you speak English?
Gubbarna skakade på hvudet.
-Deutch?
Stumma skakningar.
- Francais?
Slut på skakningar, nu glodde de bara på föraren.
- Russki?
Samma tystnad och föraren trampade pelle i botten.
- Man kanske skulle läst nåt främmande språk, sa den ene gubben.
- Äsch, du ser väl på den där att man inte har nån nytta av det.

Jag tycker språkkunskaper är bra. Kolla på den här reklamfilmen som styve AD:n, tillika kompisen, Mick Born gjort:

http://outofoffice.nu/work.php?id=15&c=122

Kan tyvärr inte lägga in den, men klicka på länken.

5 kommentarer:

Tankevågor sa...

Roligt! :-)

Christina sa...

Usch vilka minnen jag får av den historien :(
Jag skulle uppträda inför massor av folk i Alsace, och grejen var att man skulle vara rolig.
Då drog jag mig till minnes denna historia, gick upp på scen och försökte berätta den på franska.
Det gick inge' bra kan jag tala om.
Det är bland det mest pinsamma jag har varit med om ;)

Vilken underbar reklamfilm din kompis har gjort, den satt som en smäck ;)

Kesu sa...

Londongirl: Tycker jag med!

Christina: Men vilken fasansfull uppgift! Att stå upp inför publik, tala ett främmande språk och dessutom vara rolig. Hu! Din stackare! Ledsen att historien väckte sådana minnen. Ämnet var ju faktiskt riktigt bra val, tycker jag.

Nästa gång kan du kanske visa reklamfilmen ...

Mick är från Göteborg, något som tydligt syns i de kampanjer han gör.

Christina sa...

Kesu: Det var verkligen ett så uruselt val av historia, när jag inte ens kunde formulera slutpoängen. Jag svettas bara jag tänker på det.

Mick är helt genial!

Kesu sa...

Christina: Då slutar vi tänka på den nu. (Men jag måste säga att jag tycker du var urmodig!)