fredag 7 maj 2010

Gammal amalgam


Är man gammal när man är på rutinkontroll hos ny (trevlig och pigg) tandläkare (vars namn jag inte kan uttala ens utan slangar i munnen), hon hoppar till och säger "Oh, amalgam i en visdomstand!" med samma förtjusning som en arkeolog som grävt fram en mesopotamisk benflisa från 5 300-talet? Före Kristus.
Eller är det en triljon vuxenpoäng? Kanske rent av pensiopoäng? Bra i så fall, behöver alla PPP-poäng jag kan få.



Bilden har varken jag eller nya tandisen tagit. Det är inte min mun.

7 kommentarer:

Cicki sa...

Så din mun är som en arkeologisk utgrävning. Spännande....:-)

Mira sa...

Aaaaajjjj! Vet du att den där bilden gör att jag knappt kan läsa din text! Vill bara stänga ner hela tiden. Bäp! Så hemskt tycker jag att det är...

Helena sa...

Hjälp, jag läste lite slarvigt och trodde du hade skrivit penispoäng. Säger kanske mer om mig än om dig. Hmm.

Mian sa...

HA! Underbart inlägg!
Såna där hakar skulle dom inte stoppa in ostraffat i min mun - ser ont ut!

Elisabet. sa...

Jag tror att alla mina är utbytta ..., men dom höll bra mycket bättre än dagens platsfyllningar ....-)

Lisette sa...

Haha! Gammal gam! Man ska aldrig "skåda given häst i mun", sägs det ju. Men det kanske inte är någon häst, ser bara så ut ;))) Hade den där tanttandläkaren skådat in hos mig hade hon åkt raka vägen ner i urberget!

Kesu sa...

Cicki: Ja, det är väl så man måste tolka hennes förtjusning. Eller? ;)

Mira: Ojjjj! Förlåt! Nu finns ett nytt inlägg att vila ögonen på.

Helena: Hahaha! När jag läste om mitt utlägg, läste jag som du. Nåt freudianskt kanske???

Mian: Visst gör det! Såna hakar hyskade tandisen inte i min käft. Tack och lov!

Elisabet: Tack för de orden. Många byter ut sina amalgamfyllningar, men jag är tveksam. Och nu har jag bestämt mig för att INTE. Puh!

Lisette: Raka vägen ner i urberget. Hihi! Hon vill att du bokar en tid genast. Okej? ;)