onsdag 3 november 2010

Drastiskt


Okej, ryktet om min död är överdrivet, men jag ser ingen annan råd. Jag hatar när man prackar på mig saker som jag inte har beställt och lite försåtligt lägger med ett inbetalningskort.

Visst, jag ger gärna pengar till välgörande ändamål. Gärna till fot- och munmålares förening. Men jag vill inte ha deras julkort. Inte för att de är fula utan för att jag gör mina egna. Jag vill inte ha dem hemskickade med inbetalningskort. Jag vill inte heller ligga i ett register hos en förening med sådana här metoder. Därav denna något drastiska formuleringen på kuvertet som nu gått i retur.

Vad tycker ni om det här? Hur gör ni när ni får dylika försändelser?
Uppdatering. Hmmmmm. Här kan ni läsa lite mer om Mun- och fotmålande konstnärers förening om ni vill.

12 kommentarer:

Karin på FOX sa...

Fnissar. Vilket fantastiskt tips. Jag har några gånger betalat såna här kort, men känt mig väldigt kluven. Jag gör ju också alltid egna kort. Kanske det kommer att gå en epidemi med överdrivet avlidna adressater över landet nu:)

Christina sa...

Strålande, mitt paket ligger fortfarande kvar i baksätet på bilen dit jag slängde det så fort jag såg vad det var.
Nu ska jag banne mig göra som du...kanske de fattar om de får flera i retur på samma sätt ;-)

Kesu sa...

Karin på FOX: Första gången jag fick försändelsen betalade jag och returnerad korten med ett meddelandet. Eftersom inte det tog skruv, flyttar jag nu fram positionerna ... Hehe! Jag undrar om de kopplar ihop oss? Snacka om blooggvirus ...

Christina: Så du har också fått ett. Kör hårt och prova livet som avliden i några minuter ;)

Cecilia N sa...

Va?

Nu var det väl minst ett år sen jag fick sånt kuvert, men jag har för mig att man fick korten gratis, de som var medskickade alltså.

Gott, tänkte jag och stoppade korten i en skrivbordslåda. Rätt vad det är nån dag kan jag kanske få användning för dem.

Julkort har jag inte skickat på sisådär tio år och det blir både julafton och juldag ändå.

Cicki sa...

Kreativt om inte annat. Vi har väl skickat tillbaka saker men inte med mer än "adressaten okänd".....:-)

Monet sa...

Skulle aldrig utmana ödet Kerstin!

Christina sa...

Jag kanske ska skriva:
Åter avsändare - Jag är också avliden!
på mitt paket och skicka tillbaka ;-)

Elisabet. sa...

Hahaha ..., så finurligt! Tyvärr har jag redan öppnat kuvertet och jag trodde att jag kanske hade beställt det utan att veta om det .., nu behöver jag inte betala alltså ,-)

Mira sa...

Jag betalar inte heller. Jag tar ut korten och lägger dom åt sidan och använder dom sen till moster Vera som jag inte tycker så mycket om. Skulle inte drömma om att betala. Kvällens as(!)garv, Christina: -Jag är också avliden...

Kesu sa...

Cecilia N: Välkommen till min blogg! De är gratis så tillvida att ingeting händer om du inte betalar. Du har ju inte beställt korten. Låt dem inte störa julfriden.

Cicki: Adressaten okänd har jag provat, men det har inte funkat fullt ut.

Monet: Den som lever (!) får se ;)

Christina: Hahahahahaha! GÖR det :)

Elisabet: Näpp, det behöver du inte. Det är nog en del av uträkningen, att folk ska reagera som du och betala. Tveksam affärsmetod tycker jag.

Mira: Bra! Hihi! Moster Vera läser inte min blogg, va? ;) (Glöm inte meddela din postadress via FB. Jag ska ju skicka din vinst!)

Lisette sa...

Obetalbart! Kan man kanske skriva att man är lite grann avliden?
Tror det får bli min variant.
Men tack för tipset!

Kesu sa...

Lisette: Hihi! Prova! ALLA sätt som leder till ett resultat är bra.