torsdag 4 november 2010

Hu!


Den här flitiga och filosofiska bloggerskan brukar visa bilder på handskrivna lappar, vänsterhänder och fönster. I love it. Man kan mejla foton av fönster till henne, så lägger hon ut dem. Sicken kanonidé!

Fast den här fönsterbilden måste jag nog visa på min egen blogg. Hu, eller hur? Det är rakt utanför vårt vardagsrumsfönster, tidigt igårmorse.

Men killen är ingen rånare och vapen har han inget. Det han med stor precision riktar rakt in mot oss är en fasadputssprutpistol. Ja, jag vet ju inte om de heter så, men fastighetens fasad ska putsas och är inklädd från huvudskulten till fotabjället i byggnadsställningar. Fönstrena är täckta med tjock plast. Det är så man blir galen. Lyckligtvis tar de en fasad i taget. Så när det är som mörkast i sovrummet kan man kila till vardagsrummet och kika ut, och så vidare.

B säger att plasten är så tjock att fasadkillarna inte på villkorsvis kan se vad som försiggår inne i rummen, men jag är inte lika säker utan rullar ner varje kväll. Persiennerna dras inte upp förrän jag är klädd och fått kaffe följande morgon.

7 kommentarer:

Elisabet. sa...

,-)

Ja du Kesu .., du får gärna ta fram fönsterhåven och sen skicka bilden till bisse151@gmail.com.

Det får förresten alla göra som läser din blogg ,-)

Cicki sa...

Å jag som trodde du hade "peeping Tom" på besök.....:-)

No-one sa...

Men FYYYY vilken otäck (och galet bra) bild!!! Jag tycker det ser ut som ett ondskefullt öga, med svarta tårar som rinner över en eldglödgad kind. Huuu!

Mian sa...

Huuuuu.
Skönt läskig bild.
Jag hade ALDRIG chansat utan nedrullad persienn :)

När dom fasadrenoverade kåken där jag bor (för 15 år sedan) så sprang det småpackade byggnadsarbetare (polacker) på byggnadsställningarna sent på kvällarna...på sin fritid alltså... :(

G sa...

Jag hade nog dragit ner persiennerna också. Fast vem vet genom tjock halvt ogenomskinlig plast skulle man kanske kunna passera som en riktig babe...

Christina sa...

Visst är det konstigt ibland - man tror att man har kommenterat ett inlägg, men så har man inte det när det kommer till kritan!?

Det här är verkligen en läskig fönsterbild, hua! Tur att det inte är sovrumsfönstret!

Kesu sa...

Elisabet: Det är en ynnest att bli publicerad på din blogg. Seså alla - ta chansen!

Cicki: Vem vet, det kanske vi hade :0

Alexia: Ja, det ser nästan mer otäckt ut på bild än i verkligheten.

Mian: Tack för att står på min sida :)

G: Haha! Positive thinking, vågar jag prova???

Christina: Jag känner igen "problemet". Skumt, men så där är det ibland. Dom har varit utanför sovrumsfösnter. I somras. När det var som varmast och man ville sova med öppet fönster. Det gjorde INTE vi.