torsdag 4 november 2010

Spaaaaaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhhhhhh


Jag har utlovat bilder från årets spaaaaahhhhhvistelse. Den här gången övergav som tidigare meddelats Smögen för att provat simringarna på Vann spa nära Lysekil. Där Smögens havsbad är litet och blickar ut över öppet hav mot evigheten, är Vann stort och ligger inbäddat i en vik. Båda anläggningarna är fina på sitt sätt.
Första morgonen strålade solen i kapp med de höstglödande träden med vit mössa. Det hade snöat under natten, så vi mumsade hem(lig)rörd müsli och dånande vinterlandskap till frukost. Titta bara!



Som sagt, anläggningen är stor. Den byggdes först för Kommunals räkning och har sedan hunnit vara anstalt och hem för "problemflickor" innan den nu är ett spapalats.
Dag två kom inte med sol eller snö, men Västerhavet är lika vacker oavsett tycker jag. Vi tog oss till Hunnebostrand och shoppade halsdukar, marulk och räkor. Åt sen på Bella gästis, återigen ingick en VIDunderlig utsikt i priset.

Stenhuggarstoden tarvar inte någon förklaring, inte heller Tripp, Trapp, Trull som höjt insatsen för vi längtar så mycket till nästa spa(om)gång.

9 kommentarer:

Mira sa...

Ah! Lingatan! Det är ju hemmavid! Vann sa mig ingenting förrän jag fick se bilderna. Och Bella Gästis är vårt stamställe. Hoppas mitt landskap tog bra hand om er!!!

Elisabet. sa...

Ja, det ser trevligt ut. När jag fyllde 50 fick jag av arb.kamraterna i lilla kvartersbutiken en helg på spa i Varberg.

Men .., att åka dit ensam och nyskild, nä, det kändes inte som nån större hit, så jag löste in presentkortet mot pluring, som jag då verkligen var i behov av ,-)

Men vänta bara ...

Kesu sa...

Mira: Lingatan? Är det själva adressen till Vann spa? Hade ingen aning. Jag älskar Bohuslän. Är du i trakterna ofta? Vi gjorde Grebbestad och Hunnebo, Gerleborg och Lysekil i somras. Fantastiskt vackert! Jag är så nöjd med omhändertagandet - och behandlingarna.

Elisabet: Var det till Varbergs kurhotell? Där har jag aldrig varit. Ensam på spa, nä, det låter inget vidare. Bra att du valde kosingen. Ta med dig PV till Smögens havsbad vetja :)

No-one sa...

Men dra mig baklänges så härligt det ser ut!

Lisette sa...

Milda makter så avundsjuk jag blir. Bläddrar snabbt till annan blogg ;))))Finns ju gränser.

Mian sa...

Aha, är det Lingatan.
Där hade LO kursgård tidigare.
Då är vattnet som skymtar Gullmarsfjorden i så fall, eller?

Kesu sa...

Alexia: Det var superhärligt!

Lisette: Felåt! ;)

Mian: Lingatan? Hette kursgården så? Kan det vara Gullmarsfjorden. Måste googla. BRB.

Mira sa...

Mhm... Adressen är faktiskt Lingådde Lingatan, Brastad. Brastad som av oss Bohuslänningar uttalas Brassta. Jag försöker komma hit så ofta det bara går. Mitt lantställe ligger bara några kilometer härifrån...

Kesu sa...

Mira: Aha! Tack för den infon. Jag har alltid sagt Braaasta, men långt a, som i bra. Nu ska jag genast ändra på det. Vilken härlig plats att ha ett lantställe på? Är ni där på vintern också???