tisdag 19 juli 2011

Kläder på tork???

För några år sedan - tänk vad tiden går! - var vi några som livligt diskuterade torkning av kläder här på bloggarna. För och emot tumlare och värmeskåp, var vi alla vänner av soltorkad tvätt (vill jag minnas).

Igår åkte vi in till Gävle för att b(r)yta havshorisonten mot lite lagom stadsbrus. B hängde tvätt på den provisoriska torklinan, som även tjänar som löplina för Sickan när vi övar (nåja!).

Den är inte torr än.


Ledtråd: stupröret och vattentunnan.

Mig gör det inte så mycket med några regndagar emellanåt. Då kan man åka till Gävle eller ligga platt på rygg och läsa. Eller sova siesta.

6 kommentarer:

Cicki sa...

Man kan väl säga att du får tvätten extra genomsköljd.

Det är något jag saknar när man bor i lägenhet. Att kunna hänga ut tvätten. Vi har för liten balkong för att det ska funka där, så det får bli tvättstugans torktumlare.

Monet sa...

Det där påminner mig om min farfar pionjärflygaren, som under sin militärtjänst hängde ut sina ridbyxor på tork. Varje natt smög hans kompisar ut och vattnade brallorna (som säkert var av tjock vadmal eller nåt, det här var i början av 1900-talet). De torkade aldrig:-)

Lisette sa...

Visst var det jag som drog igång det där om torktumlarens vara eller inte vara när vårt gamla (älskade!) torkskåp andades sin sista suck och vägrade vara med längre. Det slutade isf med att vi pga att vi behövde lite mer utrymme skaffade den där numera så förhatliga torktumlaren!!!!!Eja hade vi köpt ett nytt skåp istället.
Men på sommaren svär jag mycket mindre ;). MMMMM för utetorkade lajan. D.v.s. OM de torkar förstås!

Karin på FOX sa...

Regnar det så kommer snart svampen i skogen. Man får se det positiva i tillvaron. Snart kommer solen och lakanen torkar förr eller senare.

...och Sickan kan kanske behöva lite sommarlov i frihet några dagar:)

No-one sa...

Här är en till som knappt hållt sin egen blogg vid liv i sommar. Än mindre läst/kommenterat andras.

Men när vi får regniga dagar passar jag på. Som idag. Vilka underbara bilder på fina Sickan. Hennes tänder blir ju vem som helst avis på. Och bilden på gryningen. Wow. Magisk.

Kesu sa...

Cicki: Det gäller att se saker och ting positivt och extra sköljning är ju bra :) Håller med, utetorkad tvätt är bäst.

Monet: Hihi! Man kanske skulle kolla grannarna så de inte har nåt sånt ofog för sig, för det tog LÅNG tid att torka tvätten. Mår du bra nu?

Lisette: Det gläder mig att du svär mindre på somrarna ;)))) Japp, det var du som drog igång torkdebatten. Uppfriskande som en nyhängd vårtvätt.

Karin på FOX: Just så, som sagt: se det positiva. Svamp är gott. Och tvätt torkar. Sickan tränas inte ihjäl på något sätt. Jag lovar ... ;)

Alexia: Du är mycket flitigare än vad jag är, har jag sett. Men huvudsaken är väl att vi bloggar. Eller hur? Och snart ses vi IRL. Det är ÄNNU bättre.

Kram