torsdag 7 juli 2011

Modellhund

Nja, modellhund och modellhund. Det är en definitionssak.

På valpkursen i våras fick Sickan MVG på charmdelen respektive valpsläppet där hon rasade runt med boxrar, leonberger och franska bulldogar, no matter what. Sitt, ligg, gå nära gick - så där. I det avseendet är hon inte en modellhund.

Men i reklamvärlden är hon det. Kolla den här annonsen för vårdföretaget Attendo.

Illustratören behövde en modell för en gullig hund och AD:n - som känner Sickan väl vid det här laget - frågade mig om jag hade ett foto av henne. Om! Så nu är Sickan sit in för vårdhunden Ludwig - som är en svart lagotto. (Jag har googlat.) Haha! Stor humor i det. Hoppas att alla som nu strömmar till på söndag bara för den gulliga valpens skull inte blir besvikna.

Att det är Attendo känns helrätt. Pappas superb(r)a vårdboende i Halmstad drevs av Attendo, och där var jag i våras med Sickan för att hälsa på Maj-Britt. Hon blev ju kär i Lelle R julas och uppriktigt ledsen när jag var uppe på utan hund i samband med begravningen. Då lovade jag att komma upp med den nya valpan. Tänkte sedan att hon nog att glämt, men det hade hon inte. Maj-Britt blev stormförtjust i Sickan och jag lovade att vi två skulle hälsa på igen. Sickan är alltså redan en vårdhund. På Attendo.


Här är fotot som är förebilden. Jag smällde av några bilder en dag när Sickans öron höll på att resa sig. Ett öra i taget ...

10 kommentarer:

Moster Ma sa...

Detta lilla charmtroll dom jag sitter o glor på - med ett fånigt leende på läpparna!

Äventyret framtiden sa...

Lika fånig ser jag ut också:). Helleduttan så go Sickan är.

Karin

Cicki sa...

Den lilla läckerbiten! Hoppas hon får bra gage. Massor med läckra tuggben och annat gott och skoj.

Lisette sa...

Alice säger att hon är avis för hon har inga såna försänkningar inom modebranschen. Men hon är storsint nog att gratta och säger att det är fullständigt förståeligt med denna framgång.

Mian sa...

Reklambild tillsammans med Roland Cedermark, härligt! Hög kultfaktor ;-)

Ljuvlig är hon Sickan - det kommer att bli mer än fullt på Attendo Rio på söndag det kan vi vara säkra på.

Caroline Engvall sa...

Lilla söta Sickan. Och vilken fin bild. Den visste jag inte om. Du berättar aldrig någonting för mig. ;-) Saknar er redan!!! Ha en kul vecka med familjen Malm. Och stor kram från Enskede... eller Mölnbo. ;-)

Mian sa...

Glömde fråga vad "valpsläpp" är.
Typ kosläpp, eller?

Kesu sa...

Moster Ma: Hehe, vem tror du inte ler fånigt - varje dag? ;)

Pettas: Som sagt (se ovan).

Cicki: Där sa du något - gage! Glömde skriva in det i kontraktet. Attans Attendo också!

Lisette: Sickan tackar. Sätt igång och skaffa en agent bums. Alice är en perfekt modell/reklamhund och skulle garanterat få många uppdrag.

Mian: Hihi! Kult! Dom slog visst person- och hundrekord (eller inte) i söndags ...

Caroline: Nej, jag tänkte att det skulle bli en överraskning, därför berättade jag det inte :) Stor kram tillbaka!

Mian: Bra fråga. Det ser ut som ett kosläpp. I slutet av varje lektion släpptes valparna lösa för att få leka, rasta av sig, vänja sig vid andra hundar - och för att vi skulle träna inkallning. Det gick ... så där. Inkallningen alltså. Men leken gick i 120 knyck för Sickan. Hon är inte bara Attendohund, hon är en Duracelldito också och kunde användas i flera omgångar, med alla hundar, eftersom hon orkade och ville leka med alla. Come on, bara!

hugan sa...

Det finns inte svarta lagottos ;-D
Annars stora likheter med min lagottoelsa i humöret och tempot ser jag!

Kesu sa...

Hugan: Hej och välkommen till min blogg! Du har så klart rätt och jag fel. Terapihunden Ludwig är en svart kungspudel (läser jag nu), inte en lagotto. Tack för att du var så upmärksam. Så du har en pigg Elsa? Måste in och kolla din blogg :)