måndag 18 juli 2011

Köpetänder

Vips, nästan, så var alla valptänderna svalda. Vi märkte det inte, och tror faktiskt inte att Sickan gjorde det heller. Inte så mycket i alla fall.

Och nu är de på plats, hennes nya, fina och väldigt vita vuxentänder. Precis som öronen är de lite för stora. Ser nästan ut som köpetänder. Men de är inte alls så vassa som valpbissingarna.


Bilden är nummer 21 i en svit där Sickan njuter i husses famn. De flesta blev oskarpa som sjutton, men här ser ni hur Sickan behagfullt sträcker på sig för att lägga sig tillrätta.

7 kommentarer:

Mian sa...

Vilket stiligt garnityr! Jag räds inte utan skulle med glädje testa en puss på munnen ;)

G sa...

Mnjae..puss är lite mycke sagt för min del...men gosa med honom skulle jag nog våga, och vilja!

Äventyret framtiden sa...

Man kunde ju nästan tro att Sickan använder blekande tandkräm:).
Oj, så hon har vuxit egentligen.

annie sa...

Paws up for the adult teeth! Such a big feller is this dog, now.

annie

Kesu sa...

Mian: Jag lovar att Sickan stänger käften när hon nospussas.

G: Det räcker fint säger HON. Sickan är en flicka.

Pettas: Hennes tandkräm heter hundben varje dag. Vad säger du, ska vi prova? ;)

Annie: She's a big, big girl now, but still very much a puppy in her manners.

Caroline Engvall sa...

Kommer hon aldrig mer att bita mig med sina små valptänder? Snyft. Nostalgisorgligt.

Kesu sa...

Caroline Engvall: Aldrig, aldrig, aldrig mer. Men hon kommer aldrig, aldrig, aldrig att sluta nospussa dig.