torsdag 24 december 2009

God alternativ jul


Sitter i radioskugga i Halmstad vid lånad och långsamt dator. Har dessutom glömt kamerasladden hemma. Ni får tro mig när jag berättar att all den vackra snön smultit väck här. Men solen skiner i alla fall.


Får jag föreslå ett alternativ till Kalle Anka och Karl-Bertil? Nej, inte Annan Anka, utan programmet Kan du vissla Johanna. Visas på Svt1 efter Kalle Anka. Det programmet har jag sett varje jul sedan Jesus gick i kortbyxor. En fin liten berättelse om en pojke som vill ha en morfar och lära sig vissla. Kniper ner i hjärterötterna.


Med det tipset önskar jag alla en riktigt GOD JUL!

12 kommentarer:

Elisabet. sa...

Det var precis vad pv också sade .., att ikväll måste vi se den filmen, "för den är helt underbar!"

Så får det bli.

Och tänk, att du är här i landet Halland!

Vink-vink från pensionatet nära havet!

Cicki sa...

God Jul till dig också.

Mira sa...

Detsamma önskar jag dig, B och Lelle R!!!

Anita sa...

Åh, den filmen är bara såå underbar! Givetvis tittade vi på den.

Em god fortsättning på julen, Kesu!
önskar Smulan

Kesu sa...

Elisabet: Jag VISSTE att pv var/är en man med kvalitet. Hans programförslag är ytterligare ett bevis på det. Jag sitter och tittar ut över biblioteket och Nissan, då vet du ungefär. Vink-vink till dig lite längre norrut!

Cicki: Och till dig med! Har inte glömt. Återkommer med en beställning. Det är ett nyårslöfte :)

Mira: Tack! Och till dig med hela härliga familjen, inklusive nykomlingen.

Smulan: Vad roligt att ni också tittar på den! Det är konstigt att alla bara strider om Kalle och Karl-Bertil och glömmer den här tv-pärlan på julafton.

God fortsättning på dig med! Och GOD bättring!

Caroline Engvall sa...

GOD JUL finaste Kesun!

Tankevågor sa...

Hoppas du fick en jättefin julhelg vännen!

Ja den filmen såg vi....den är så fin! Tycker om den mycket! Men så är det en bra författare också som skrivit boken som den är baserad på.
:-)

Kesu sa...

Caroline Engvall: Detsamma dear!

Londongirl: Den var fin, tack. Hoppas att din jul blev skön också. Vad roligt att du också tittar på det programmet. Ja, författaren är duktig och så har någon lyckas föra över berättelsen så fint till tv också, vilket inte alltid lyckas.

Helen sa...

Ett riktigt GOTT NYTT ÅR önskar jag till dig och de dina!

Hoppas att 2010 blir ett magiskt år!

Kram!

Kesu sa...

Helen: Tack! Gott slut och gott nytt till er också. 2010:an kan bara bli bättre, eller hur?

Kram tebaks!

Mian sa...

Jag är stor fan av Per Oscarsson. Hur har jag kunnat missa denna film. Men det gick ju lätt att reparera med hjälp av SVT Play.
Tack för tipset!
På SVT Play finns ju även "Kaspar i Nudådalen" - den härliga julkalendern från 2001.

Kesu sa...

Mian: Det är inte så underligt, för julatonstriden står alltid mellan Kalle Anka och Karl-Bertil, trots att det här programmet har visats varje jul i snart 20 år. Det var mammas favorit. Bra att du kunde se det på Svt Play! Ah, Kaspar, honom hade jag nästan glömt. Snacka om minnenas television :)