lördag 5 december 2009

Konsumkompisar

Smet in på en Konsumbutik för jag skulle bara ha ... Vid tidningshyllan höjde jag blicken. Och då blev jag jättestolt. Först en gång. Sedan en gång till.

Titta på det här bokstället:




Japp, bredvid barnmaten stod bloggfiningen Christinas underbara Pixibok om stora och små djur.















Lite till vänster stod Carolines debutbok 14 år till salu. Högst upp på hyllan såklart, som den bästsäljare den är (såld i över 100 000 ex).
Det kändes fint en grötgrå decemberdag att ha två kompisar - och författare/illustratör - representerade på Konsum.

8 kommentarer:

Caroline sa...

Oj, vilken grej. TACK för fotoupdate! Love you.

Christina sa...

Vill jag finnas någonstans så är det på Konsum ;)
Och i vilket fint sällskap sen..!!!

Brum, brum!

Lisette sa...

Christina: Här hemma står den intill SAOL. Duger de ;)
Kesu: Var är du??? Saknar dig på min blogg!!!!

Christina sa...

Lisette: Jisses ja, det var ett ordentligt sällskap det :)

Kesu sa...

Caroline: Vassego! Love you too!

CHristina: Vilken tur att jag gick oin på Konsum just den kvällen då ;) Men du vill väl vara i Elisabets skånska Icabutik också?!

Lisette: Jojo! Då måste jag skynda mig att berätta att hemma hos mig i stan står den på mitt skrivbord, ca 23 cm från näsan, klockan elva ungefär :)

Jag är där - kolla! :)

Christina: Eller hur? Tänk om du kunde illustrera SAOL också! DET tror jag skulle bli en braksuccé!

Christina sa...

Kesu: I Elisabets ICA-Ystad finns jag redan, det vet jag....och självklart vill jag vara där Elisabet är. Problemet är vilken affär hon har närmast i landet Halland? Finns jag där, undrar jag oroligt?

Christina sa...

Kesu: Illustrera SAOL - vilken utmaning det skulle vara!!! Väldigt roligt faktiskt...

Kesu sa...

Christina 1 & 2: Jag vet, det var därför jag skrev det ;) Du måste fråga henne om du finns i landet Halland. OM i nte, bums får hon se till att ändra på det. Eller jag, som far dit över julen.

Jag är ÖVERTYGAD om att du skulle lyckas kalasbra. Vad sägs om att vi gör en illustrerad SAOL för barn, du coh jag???