tisdag 29 december 2009

Lite sent, men ändå

Ja, jag vet att julen är över. För i år. Men ni får ändå lyssna till en av mina julfavoriter, Happy Christmas av John Lennon.



Jag jobbade som au pair i London när han sköts i New York den 8 december 1980. Gissa om man spelade den här over and over den julmånaden. Happy Christmas kom som singel 1971. Samma år kom albumet Imagine ut. Jo, titellåten sönderspelades nästan också i etermedia efter Lennons död. Äh, vi tar den också. Okej? Båda budskapen är ju dessvärre lika aktuella än i dag.

4 kommentarer:

Anita sa...

Imagine... åh, den var en stor favorit en gång i tiden, minns jag.

Ett riktigt Gott nytt år, Kesu!

Smulan

Kesu sa...

Smulan: Och kanske fortfarande är? Allt gott och bra och snällt för 2010 Smulan!

Tina sa...

My God vår vänskap har alltså 30-årsjubileum!! Tycker vi firar detta med ett besök på ert land när snön har smält och solen står som högst.
God fortsättning!

Kesu sa...

Tina: God fortsättning själv! Oh yes! Det betyder antingen att vi har kommit LITE till åren eller att vi är rackarns goda vänner. Jag kör på det sista! Välkomna till landet!