onsdag 7 oktober 2009

Men vad nu då???

Jag behöver en ny mobil, men hatar att kolla igenom sortimentet. Blir bara förvirrad och låter därför helst någon annan sköta rekandet åt mig.

En kille från Tele2 har ringt mig och talat om att jag kan sänka mina samtalsavgifter rejält om jag byter till ett annat Tele2-abonnemang än det jag har. Gillar lika lite som er andra telefonförsäljare, men det här var okej eftersom jag ändå skulle uppgradera mitt abonnemang. Alltså klippte jag till men sa att jag vill utnyttja möjligheten att skaffa ny telefon utan extra kostnad i samband med byte av abonnemang.
- Inga problem, sa killen (förstås). Jag mejlar dig några olika förslag på modeller.
- Men jag vill faktiskt känna hur den känns också. Mejla du så kilar jag ner i en telefonbutik och klämmer på dom.
- Jättebra! Kommer du ihåg vilka modeller du ska klämma på då?
- Absolut, jag tar med mig en liten lapp.
- Fint! När kan jag ringa dig igen?
- På måndag blir bra. Hela dagen funkar.

I lördags hann jag in i telefonbutiken, så nu vet jag vilken modell jag vill ha. En synnerligen smärtfri - och för mig förvånansvärt kort - beslutsprocess.

I dag är det onsdag. Har killen från Tele2 ringt?

Nä!

När man inte vill ha dom i örat ringer dom i parti och minut, men när man sitter och verkligen längtar efter deras samtal ekar tystnaden.

Jag fattar ingenting. Gör ni?

10 kommentarer:

Cicki sa...

Det var väl en sån där grej som var för bra för att vara sann. Sa han vilken måndag han skulle ringa?.....:-)

Jag går också i mobilbytartankar. Men jag har det så bra så att sambon kollar vad jag vill ha. Jag berättar och han kollar.

Mira sa...

Men fick du inte ett mail av honom? Står hans namn där? Går inte mailet att vsara på? Hallå! Vart tog du vägen?

Mira sa...

...svara!

Kesu sa...

Cicki: Du har rätt, han sa inte vilken måndag. Kanske nästa år, eller nästa år. Vilken toppensambo du har. Han kanske kan ringa mig? Hehe!

Mira: Haha! Gillar ditt rop i öknen. Angående mejlet kan jag inte svara för det var hans kollega som mejlade och som nu har slutat. Jag drog inte den detaljen i mitt inlägg, för jag tyckte det blev för långrandigt. Känner mig som en mycket arg Björn Skifs: "MEN SÅ SVARA DÅ"

Christina sa...

...och avfärdar man dom med att dom kan ringa en annan dag, och man egentligen inte vill det - ja, då ringer dom!

Jag tror det har något med tankeöverföring att göra....? Det blir alltid tvärtom.

Eller jag kanske är trött?

Kesu sa...

Christina: Jag tror du tänker kalasglasklart fastän du är trött: det är tvärtom som gäller när man har med telefonförsäljare att göra. Ska praktisera det nästa gång.

Caroline sa...

Så himla roligt att träffas igår. Du är världens bästa Kesu.

Caroline sa...

Ha en superhelg på landet, bästa du!

No-one sa...

Ha ha, det där kallar jag IRONI!

Men du: jag äääälskar mobiltelefoner och dör av nyfikenhet om jag inte får veta vilken modell du föll för.

Kesu sa...

Caroline 1 & 2: Jag säger detsamma! Ha det fint i Runtuna! :)

Alexia. Hm, en Sony W302 TROR jag. Ganska simpel. Don efter person :)