måndag 4 april 2011

Barnarbete

Om ni lovar att inte anmäla mig, får ni se hur hushållet här utnyttjar den minsta av våra systrar. Sickan inser att någon måste betala för foder och ben* och har därför hängt framför datorn och kommit med formuleringsförslag och allmänt smarta skribenttips. (Husse har varit borta under kvällen och jag vågade inte ha Sickan på golvet här på övervåningen av rädsla för att hon plötsligt skulle trilla nerför trappan. Därför har hon legat på en kudde i mitt knä framför datorn medan jag har kvällsjobbat. Nu ska vi ta sista kissrasten för i kväll.)



*) Eftersom Sickan blev så totalförtjust i Lelle R:s kvarlåtenskap, och det avhåller henne från bordsben och annat tugglockande, investerade jag i en ordentlig benhög. Det är inte riktigt så tokigt som det låter. När vår Icabutik slutade med märket (Best Friend, 100 % pigskin) nosade fina Mian upp det och tipsade om Coop Forum. Vi har ingen sådan butik nära oss, så när vi passligt nog passerade en sådan i går på väg hem från landet köpte jag på mig ett rejält lager.

9 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

lovar!
Ge klapp och kram åt Sickan!

Elisabet. sa...

,-))

Jag kommer ihåg när min Anna hade skaffat hund - lilla Nelly -. Då bestämdes det att hon, Nelly, på inga villkor skulle få ligga på soffan eller i sängen.

Efter ett tag hörde vi att det var ju just vad hon gjorde.

"Ja, ja .., det blev så jobbigt för oss att sitta på golvet ...", sa Anna smajlande.

Nu ligger nog Nelly precis var hon vill.

Caroline Engvall sa...

Vad ville Sickan helst skriva artiklar om? Snyggaste pälsmodet (hujedamej)?

No-one sa...

Men ååååå så sött!!! Och så mysigt med jobbsällskap i knät sådär. Sen är det alltid bra att de lär sig att göra rätt för sig tidigt i livet också.

Helen sa...

Vilken lycka!!

Kram!

Christina sa...

Oj vad hon måste ha fått slita för att få ihop till alla de där tuggbenen ;-)
Är hon med i facket förresten?

Lisette sa...

Hon ser ju alldeles utmattad ut den lilla stackarn! Undras om jag inte borde skicka upp hjälp till henne. Jag vet en som gärna skulle jobba av några timmar mot ganska låg timlön;)

Eva sa...

Nutte vad söt hon är :-)

Kesu sa...

Pettas: Ah, dig kan man lite på. Skönt! Sickan är nu klappad och klar, jag menar klappad och kramad.

Elisabet: :)

Caroline Engvall: Päls är helt okej om den växer medan man bär dem, säger Sickan. Just nu vill hon helst skriva om morötter och husse/matteuppfostran. Det senare tycker hon är lite knepigt.

Alexia: Du har rätt, det är lika bra att hon redan nu fattar att foder inte är gratis ;)

Christina: Nej, nej, inte facket, då åker vi i finkan ;)

Lisette. Tycker du? Jag tycker hon ser intresserad ut *host* Skicka gärna Sickanhjälp! Vi möter på centralen.

Eva (Carolines kompis?): Visst är hon!