torsdag 21 april 2011

Rätt svar


Elisabet hade rätt: Ettusen gram, tio hekto eller ett helt kilo lösgodis utlovas till den Ica-kund som handlar för minst 500 kronor. Jo, jag fattar varför ett kilo frukt inte lockar lika mycket, men ändå? Ska handlarna verkligen uppmana och uppmuntra de svenska godisråttorna att fördärva sig ännu mer?

Jag äter godis med förtjusning, tro inget annat. Särskilt cocosprickar och engelsk, smulig fudge. Annat också. Men jag inser vad ohämmat snaskande leder till, samtidigt som jag vet att alla inte gör det. Och då blir jag upprörd när jag ser sånt här. Ska inte Systembolaget erbjuda tio liter vodka till dem som handlar för 500 spänn när vi (handlarna) ändå har öppnat den här dörren?

Trots det: GLAD och SKÖN PÅSK allesammans - med hur mycket eller lite godis ni än behagar!

5 kommentarer:

Äventyret framtiden sa...

GLAD PÅSK!!!:D:D

Elisabet. sa...

Nej, jag tycker inte heller att man ska ge bort 1 kilo godis, men det är säkert billigt för handlaren.

Nu ska jag titta på lilla Sickan ,-)

Moster Ma sa...

Glad Påsk!
Årets största godishelg!

Lisette sa...

Herre jestanes så mycket godis!!!!
God Påsk på dig då!

Kesu sa...

Pettas: Detsamma fina du!

Elisabet: Jo, jag fattar ju att det är det. Men ändå ...

Moster Ma: Just det, godisråttor blir vi allihop i mer eller mindre utsträckning till påsken. NÄR började det egentligen???

Lisette: Alldeles för mycket. Hoppas du hade en god påsk :D