söndag 3 april 2011

Koppleriverksamhet

Ni får ursäkta, men det blir en hel del Sickan den närmaste bloggtiden. Natten var lugn, hon sov på två olika ställen men utan att gny eller gnälla en enda gången. När morgonen kom serverades nospussar på sängen. Eftersom hon är så tuff och framåt tog vi på hennes nyinköpte lilla läderhalsband en kort stund i dag. Lite krafs och tjafs i början, men en boll avledde effektivt uppmärksamheten.
Kopplet blev naturligtvis en tuggleksak, tills prasslande löv kom i vägen och noggrant måste undersökas. Allt, precis allt, är lika spännande och det är få saker som känns riktigt skrämmande. Ska vara kastrullslamret då. Tunga stekpannor som slår emot kastruller är liiite läskigt.

15 kommentarer:

Helen sa...

Du får lägga upp hur många bilder som helst på sötnosen Sickan!! Sådana töser kan man aldrig få nog av!! Grattis till er! Åh, jag blir så valpsugen...
Jag kan riktigt känna bebisvalplukten ända hit...
Ha det så mysigt med lillan och pussa henne från mig, mitt på nosen!
Kram!

Vilsen sa...

åh så underbart med en valp!
Kram

Karin på FOX sa...

Med de vassa valptänderna lever den bollen farligt. Härlig fart på Sickan. Fler bilder tack!

Ulrika sa...

Hon är ljuvlig!! :-)

Äventyret framtiden sa...

Dacapo,dacapo...!

Tina sa...

Vilken ljuvlig liten madame!
Grattis och lycka till med uppfostring jag kämpar på med de mina.

Mian sa...

Mer mer mer!

Lisette sa...

Vadå mycket bilder? Kan inte få nog Kollar om och om igen!

MosterMa sa...

Alltså - hur många som helst -varjedag tack!
Sitter här o glor med ett leende upp till öronen.

Elisabet. sa...

På väg hem från jobbet nyss, sa jag till pv ..."vad skulle du tycka om en sån där krabat som Kesu har på sin sida .., det var ju nästan en sån som den flitige grannen hade .. och det är inga våp .., det är tuffa hundar men i mindre format ..?"

Han lät faktiskt inte alls oäven.

Nu ska han få se den här filmen ,)

(Ja, det skulle funka, eftersom jag arbetar halvtid och ofta börjar två ..., sen kommer ju pv hem.)

Emma R sa...

guuuuulli!!! Vilken ljuvlig liten dam? (Sickan). Fint namn. Grattis till den nya kamraten!

Christina sa...

Men hur söt får man vara???
Jag sällar mig till bloggkören:
MER!!!

Vilken fart det är på henne, där vilar inga ledsamheter. Hon verkar ha boat in sig hos er väldigt snabbt och bra :-)

Mira sa...

Lägg ut hur många bilder som helst! Av denna dära kan jag INTE få för mycket! Emser håller med... Säger Emsers matte som var för snabb på tangenten sist...

Cicki sa...

Vi får väl försöka stå ut med alla dessa bilder....:-)

Vilken ljuvlig lite varelse plus en tuff brud i samma paket. Vilken superb kombo.

Kesu sa...

Helen: Tack! Okej, om du säger det så ... Det kommer flera. Sickan är pussad rakt på, gissa om hon pussade tillbaka? ;)

kram

Vilsen: Hej och välkommen till min blogg! Ja, det är verkligen underbart!

kram

Karin på FOX: Du har rätt, jag har köpt en ny boll nu som ligger beredd.

Ulrika: Hej och välkommen! Tack! :D

Pettas: Okejrå, okejrå :)

Tina: Tack, det kommer vi att behöva. Du menar dina 50-, 18- och 9-åringar, eller? ;)

Mian: Kommer!!!

Lisette: Kom hit och kolla IRL vetja!

MosterMa: Man blir GLAD av en sån här liten skuttunge.

Elisabet: Vet du vad: vi fixar så att pv (och du så klart) får träffa henne när vi är i Halmstad. Sedan blir hundstigen lätt att gå, det är jag övertygad om.

Emma R: Tackar! Kul att du gillar namnet.

Christina: :) Ja, det känns faktiskt som att hon boat in sig och adopterat oss (för det är ju så det är, inte vi som köpt henne). Sickan verkar trygg, somnar lätt och gnäller inte ett dugg. Skönt.

Mira: Hihi! Emsers - och din - lyst till fler bilder ska hörsammas. Lovar!

Cicki: Försöka duger ;) Du har rätt, det är en perfekt kombo.