måndag 4 april 2011

Sov lilla Sickan

Nu lägger jag så klart bara ut bilder för ER skull, alla fina bloggvänner. Det skulle aldrig falla mig in att fylla inlägg efter inlägg med lilla Sickan ...

Hon är ett energiknippe som får oss att skratta hela tiden. Jag är särskilt förtjust i hennes tigersprång på bollen. Lyssnade på Karins kloka ord och köpte en ny i går. Ska försöka fånga hoppet på bild.

Men när Sickan sover, sover hon liksom. Ni vet hur valpar är, nästan mitt i en lek slocknar dom och man får sitta på händerna för att fortsätta leka och pilla på dom. Sickan gillar tak. Hon har provat att sova på underhyllan i ett nattduksbord - sådär skönt - och i vedkorgen (tom) - lite stickigt. Här testar hon under en köksstol. Kan gå.

Nu måste jag rusa ut på jobb, B håller ställningarna här tills jag kommer tillbaka - och plåtar ännu mer. För er skull, som sagt.

PS Tack för alla kommentarer, blir lika glad av dom som av Sickan.

10 kommentarer:

Christina sa...

Hon ser ut som en sån där som kan somna på stället - *tjong bang* bara.

Det är allt tur att du och B har sån förståelse för vilket sug det är efter Sickan-bilder.

MER, MER!

Mira sa...

Gose! Hon vill kanske ha en egen liten hundkoja att sova i. Varmt och liksom inne...

Elisabet. sa...

Ja, vilken tur att du förstår oss läsare .-))

Och tittare.

Nu måste jag visa pv när han kommer hem ikväll!

Caroline Engvall sa...

Men alltså - hur söt får man bli. Potträning och sova-hela-natten-metoder, nästan som att ha en riktig bebis. Bara lite mer hår. Och lite mer hopp på boll vid tidig ålder. Längtar tills jag får träffa henne.

Äventyret framtiden sa...

Sickan borde nog få ett eget litet tält, som hon kan ta med sig överallt i lägenheten..
Hon är bedårande...utifall att ni inte visste det redan:)
Mera, mera...

Lisette sa...

Mer mer mer mer.......! Gullhöna!

Mian sa...

Underbara små tassar och liten nos.
Hon är bara så söt så att man skulle kunna äta upp henne.
Mer mer mer!

Cecilia N sa...

Jag har inga problem med valpbilder.

No-one sa...

Vad glad jag blir av att 1) se bilder på sötvalpen och 2) läsa hur glada ni blir av henne! Jag förstår det verkligen - så söt och fin som hon är. Valpar verkar vara lite som barn. F gillar också att sitta under saker.

Du kan aldrig ge oss för många Sickanbilder!!

Kesu sa...

Christina: Precis så är det, tjong, bang,zzzzzzzzzzzzzzzzzz.

Mira: Buren vi köpt för bilresor funkar faktiskt lite som en koja. Den hoppar hon in och ut ur när lusten faller på. Somnar sedan på studs när vi kör.

Elisabet: Ibland kan jag vara synnerligen förstående ... ;)

Caroline Engvall: Visst är det så. SNART får du träffa Sickan - och hon dig.

Pettas: :D

Lisette: Jag lovar, det kommer mera.

Mian: Man kan äta henne med sked, så söt är hon.

Cecilia N: Hihi! Sån tur!

Alexia: F och Sickan har en hel del gemensamt, det hör jag det. Man BLIR glad av valpar, och små knytten som F.