tisdag 16 juni 2009

Brallbryderi

Har lovat mamma att beställa ett par byxor till henne från ett postorderföretag. Tyvärr var de slutsålda, "men ring oss gärna så föreslår vi alternativ!"
- Hej! Kan du hjälpa mig att hitta ett par brallor i stil med artikelnummer 43-99087?
- Javisst! Vänta lite bara!
*blädder*
*tangentknatter*
- Okej, om du kollar på sidan 16 så ser du ett par likgiltiga byxor.
- Du menar liknande byxor.
- Just det!
- Fint! Tack!
- Vill du beställa nu?
- Nej, jag ska kolla med min mor och återkommer om det blir aktuellt.

Kände mig plötsligt väldigt osäker på om ett par likgiltiga brallor passar mamma. Och hur likgiligta kan dom vara liksom? Nån som vet?

9 kommentarer:

Elisabet. sa...

Haha!

Och jag ringde runt till säkert tio olika Ö o B- butiker och frågade om dom hade någon anorak på lager?

Inte en kotte visste vad en anorak var.

Mira sa...

Likgiltig. Lika giltig. Varför inte? Fniss!

No-one sa...

Likgiltiga byxor? Det låter ungdomligt och modernt, don´t you think?

helen sa...

Ha, ha, ha....Fick mig ett rejält gott skratt!

Likgiltiga byxor, ja, dem bryr sig nog inte, på vems underkropp de hamnar.. ;-)

Kraam!

Lisette sa...

Många byxor har jag haft. Men alla har de har snarare varit alltför närgångna än likgiltiga. ;)

Sporty Spice sa...

Hihi. Jag vill ha ett par likgiltiga brallor. Byxor som liksom inte bryr sig. Kan det bli mer relalalaxat än så? =)

Mian sa...

Ha ha!
Ordet som valdes var liknande men inte likvärdigt :-)

Caroline Engvall sa...

En så kallad Ulla. ;-)

Kesu sa...

Elisabet: Herregud! Inte känna till anorak på ÖoB!!! Vad trodde dom att det var?

Mira: Du har rätt, varför inte? ;)

Pixalexia: Hehe! Generation X eller Y? :D

Helen: Så är det kanske. Är det bra eller dåligt???

Lisette: Fniss! Vi delar ett byxprobem du och jag ;)

Sporty Spice: Jag kanske ska slå till då?

Mian: Fniss! You've got a way with words!

Caroline: Oh yes! Och för alla som inte vet kan jag berätta att jag jobbade med en tjej en gång som lyckades köra i orddiket varje dag. Pratade om gastronomiska summor och allt var det var. Hon hette Ulla.