onsdag 3 juni 2009

Snabba bilder av Snabba cash

Idag när jag var på ett av mina favoritlunchsställen frågade tjejen om jag visste vad det var för hallaballo på Sveavägen. Jag chansade lite, men hade faktiskt rätt när jag svarade att man höll på att filma "Snabba cash".

Ännu roligare var det att knata fram till filmfolket - ALLA var klädda i svart - och fråga efter en viss person. Jodå, han stod lite längre bort! Jag sätter tio biobiljetter på att de trodde att jag skulle fråga vilken film de höll på med. Men jag ville hälsa på en kille som jag intervjuade på telefon förra veckan. (Ja, det var därför jag visste att de höll på att spela in "Snabba cash" i trakterna. Han skulle återkomma till mig med lite faktauppgifter och idag passade jag på att både presentera mig (himla trevligt!) och att påminna honom om informationen jag behöver (inte lika trevligt kanske).

Här kommer en liten bildkavalkad från sista inspelningsdagen i Sverige av Snabba cash. Plats: entrén till Handelshögskolan. Jag tror det är huvudpersonen Joel Kinnaman ni ser. Kom ihåg var ni såg metatrailerna först!


6 kommentarer:

Elisabet. sa...

Absolut, att vi ska komma ihåg det ,-)

Christina sa...

Jajamänsann :)

Vilken rolig mick förresten...det ser ut som om ljudkillen kommer från en städfirma ;)

No-one sa...

I will remember. Du är en sann paparazzi! Jag borde lära mig av dig. Bli snabbare på att fånga ögonblicken.

Sprang in i ett filmteam från Snabba Cash igår kväll, när jag skulle med bussen. De stod vid Slussenterminalen, precis utanför t-banedörrarna.

Caroline sa...

Hela Stockholms city verkar vara full av Snabba cash-folk. Här i Enskede spelar de bara in reklam för norsk varmkorv.

Kesu sa...

Elisabet: Bra :)

Christina: Hihi! Eller som han har trätt på en påkörd grävling på micken ;)

Pixalexia: Du brukar sannerligen vara snabb på vardagsavtryckaren, så du har inget att lära av mig utan jag av dig! Måste ha varit bråda dagar igår för filmgänget. Snabba cash minsann.

Caroline: Just NORSK varmkorv är säkert lönande. Och reklamfilmer är snabbare cash än vanliga spelfilmer fick jag lära mig av filmkillen jag intervjuade. Dessutom är väl Hugo lycklig! Hellre korv än cash antar jag :)

Anonym sa...

Ja, troligen sa det ar