tisdag 2 juni 2009

Spiken i botten - eller ryggen


Jaha ja, alla knäckte det här hur lätt som helst! En yogamatta, helt rätt. Jag blev erbjuden att spontanprova den förra veckan hos min kompis massören. Hon puttade in mig i ett behandlingsrum och sa åt mig att lägga mig näck på den. (Och vi som bara skulle äta lunch.) Jag fuskade och behöll trosorna på, allt annat hade varit förödande för gumfläsket.

Ni som redan provat vet, ni som inte gjort det ska veta att det gör ont första gången. Fast det värsta var inte att ligga i tio minuter, utan att resa sig upp. Man tar ju liksom fart med rumpan. Aj, oj, oh, nej, hjälp! Men inte tror jag att det hade varit bättre att börja med en blomspik ;)

Jag vet inte hur det gick till, men nu har jag beställt en jag också. VI får se om jag blir piggare ...

3 kommentarer:

No-one sa...

Har hört så mycket (positivt) om spikmattor att jag är sugen på att testa själv!

G sa...

Hm, i fikasoffan på jobbet så har det pratats lite om just spikmattan och alla verkar...nyfiket förtjusta. Just beskrivningen om hur man tar sig upp verkar spännande aooooch!
Men frågan om det verkligen hjälper har jag ännu inte fått svar på. Svårt att veta kanske efter en så kort test som Du gjorde.Och sen vet man ju inte, du hade ju trosorna på...

Kesu sa...

Pixalexia: Du kan få testa min om du vill innan du slår till med en egen. Den har inte kommit än, men den är ju beställd.

G: Jag frågade min eminenta sjukgymnast och hon var själv sugen på en yogamatta. Det finns såpass många rapporter nu om den goda verkan att hon tyckte det var (ligga)läge för en egen. Ökad blodgenomströmning och frigörande av lugn och ro-hormoner är tydligen den största förtjänsten. Inga nackdelar har rapporterats. Min massör resonerade på samma sätt. För två år sedan avböjde hon alla som ville sälja in mattorna till hennes praktik, men idag har hon en själv och ska börja sälja dem. En sjukgymnast och en massör som är eniga tycker jag låter bra.

Med eller utan trosor verkar dock inte spela så jättestor roll, men den där första gången jublade inte mina lugn och ro-hormoner ...

Du får också prova min yogamatta om du vill! Delad smärta kan aldrig bli dubbel smärta. Eller?