måndag 7 september 2009

Till Alice och Poppan

Svar till "Snorvalpar göre sig icke besvär"

Såg Er annons och jag tror att jag är herren Ni söker. Nej, jag VET att jag är det. Är en ensamstående, distingerad, humoristisk och kelsjuk gourmet - och gourmand - i sina bästa år som bor i trivsam och grön förort, nära Stockholm. Intressen: morgonpromenader, middagspromenader, kvällspromenader, lyktstolpar, träd, bilresor, sova, äta, sova mer, äta mer, kaniner, rådjur (att jaga och äta), märgben, stiliga hundkvinnor och allt som gör hundlivet trivsamt. Ordnad ekonomi. Lanställe med lagom höga soffor, brasa och egen vik för nakenbad finnes. Foton nedan.


Var är du, hundkvinnan i mitt liv? Jag spanar!


Havsvinden rufsar min rödblonda kalufs.


Lantstället med egen brygga och vadvänlig badvik.


Nästan egen bil med perfekt svanspassning.


Jag väntar otåligt på dig, hundkvinnan i mitt liv.


Var är du??? NÄr kommer du???

Svar till Poppan

Bi eller geting spelar ingen roll. En mjuk och mysig maggrop lockar alltid, gärna mellan två jävligt ljuvliga tikar. Jag får ståpäls och är in dog heaven.




Uppdatering: Min matte har blockerat datorn hela dagen. Hrmf! Har inte kommit åt att svara förrän nu.

12 kommentarer:

Lisette sa...

Avgjort alltså!Ingen tvekan längre. Slut med singellivet. Vi tre borde kunna "make the world"!!!!
Allt stämmer mellan oss.
Matte hälsar och säger att näst efter bilderna på mig är det nog de snyggaste bilderna på någon endaste hund i hela världen! Men Poppan går inte av för hackor hon heller!!!

Christina sa...

Poppan dånar, hennes långa ben skälver...en man för mig!!?
Ja, avgjort, jag tror inte Gaia är så intresserad, men däremot Poppan. Lelle R har en nacke som man bara vill pussa, säger Poppan.
Hon har pussar till Alice också, hon är inte den som är den ;)

Kesu sa...

Lisette: En sådan perfekt matchning! Och snabbt gick det också! Alice, Poppan och Lelle R - vilket gäng! Tjoho! Lelle R gör vågen och rullar med ögonen. Själv klämmer jag en tår. Min pälspojke ska förlova sig. Han har blivit stor nu. Vad ska jag ha på mig på bröllopet? Vad ska DU ha på dig?

Christina: Yes, Lelle R är nu officiellt förlovad med Poppan också. Han blottar sin nacke och vill inget hellre än att slanka Poppan ska pussa den om och om igen. Och jag är så glad för roligare och omtänksammare svärmödrar kunde jag inte få.

Bob sa...

...Men var kommer jag in i bilden, då??
Faktiskt är jag lite förvirrad i min identitet. Vet ej om jag är hane eller tik, längre, för i min ungdom blev jag opererad i, ursäkta mig, skrevet, och efter det är jag inte så intresserad av varken tikfolk eller hanfolk, annat än som kompisar. ( Om dom är mindre än mig, vill säga, annars blir det ingenting )

Fast om sanningen ska fram gillar jag min matte allra mest, sitter helst tätt intill henne och är nöjd med det.

Men det lät faktiskt lite mysigt att ha en pojkvän/flickvän...

Kram
Bob

Mian sa...

Underbart!
Grattis Lelle R, Alice och Poppan.
Vilken oslagbar trio!

Kesu sa...

Bob: En mjuklurvig kompis som dig vill vi ha med, särskilt om du inte trasslar med kärlek och sånt pjunk. Det är bra att du gillar din matte och håller dig till henne - fortsätt med det.

Lisette och Christina: Jag var tydligen snurrig igårkväll (också) eftersom jag skrev att ni blir mina svärmödrar. Så är det ju inte. Svägerskor blir vi inte heller. Tyvärr. Vad blir vi egentligen när våra ullbarn slår sig ihop?

Mian: Vi tackar för gratulationerna. Känn dig inbjuden till lysning och bröllop.

Lisette sa...

HAHAHA knäppskallar hela bunten! Vi Alice och jag har jättekul! Kram på er allihop.

Christina sa...

Det är klart att Bob ska vara med, ingen kan mäta sig med hans rastalockar ;) Välkommen i gänget Bob!

Ja, vad gör det oss till? Svägmattar, trasmattar?

Kesu sa...

Lisette: Vad vore livet om man inte var knäpp? Och det här startade du! Tack för det! Kramar och nospussar!

Bob: Japp, Bob vill vi ha med oss. Trasmattar! TAGET! Hohoho!

Dessi sa...

Alltså, har bara kikat in som hastigast och inte följt följetongen, nyss hemkommen till Landet Frankrike varifrån jag härstammar.

Men får jag, Dessi, också vara med på en "kant"? Jag har nyss haft mitt första löp, är nyklippt med speciellt utmärkande pompomsvans och rakade tassar.

I rätt storlek för Lelle R också och med samma pälsstuk som Bob. Lilla Moi önskar snabbt svar!

Kesu sa...

Chérie (får jag kalla dig så, Dessi?): En näpen fransk fröken med stor aptit på livet vill vi självklart ha med. Du parlerar dessutom kärlekens språk och La bèlle Poppe läser ju franska så det kan inte bli bättre. Soit très bienvenue! (Eh, var det rätt matte Monet?)

No-one sa...

Ha ha ha, vilket underbart inlägg! :D