onsdag 30 september 2009

Aktare för Agda!

När vi är på landet köper vi alltid ägg på Källmossa gård. Fina, stora ägg med kraftiga skal från hönor som går utomhus och sprätter. Underbart! Jag tror inte de är så arga som skylten vill göra gällande. B gnäller lite över att jag envisas med att dra dit alla äggklartonger - och då menar jag alla, även dom vi köper i stan. Men pant som pant liksom. Dessutom kan det väl aldrig skada med några extra krockkuddar i bilen.




Fotot är faktiskt skarpt, men motivet suddigt, det ser ni på flugan jag bad spatsera över skylten för att bevisa skärpan. Klicka får ni se! Flugdomptör kanske vore något?

7 kommentarer:

No-one sa...

Ha - vilken rolig bild :D

Christina sa...

Ha ha, flugan var verkligen skarp :D
Eva H-höjden och jag sitter här och klickar och granskar.

Gillar höns vinbär?

Jag köper också lantägg här i byn varje vecka, och släpar kassar med äggkartonger tillbaka, både egna och andras.
Underbar skylt!

Christina sa...

ha ha gillar också den ilskna hönan och hennes rönnbär! eh.. vinbär

Christina sa...

hoppsan det sista inlägget gjordes av EVA inte Christina ;-)

Helen sa...

Bra jobbat!!

Självklart vill man äta ägg från sprättande och frigående höns!!

Vare sig de är arga eller snälla...

Fin bild! Vilken artig fluga!

Kram!

Mian sa...

Störtskön bild.
En bild med en blick i den stilen skulle jag behöva på vår kaffeautomat på jobbet, för att se till att alla tömmer sumphinken då kaffe fylls på...

Kommentar till Christina (nr 1 ;-)) Jag tror absolut att hönor äter vinbär. De älskar i alla fall syrliga havtornsbär - det märkte vi tydligt då vi var på självplockning för ett tag sedan. Bären hann inte landa på marken förrän de fanns i en hönas näbb.

Kesu sa...

Alexia: Ja, visst är den KUL!

Christina: OJ, sitter du och Eva H-höjden och klickar. Då får man passa sig, ni är ju såna bildfantomer bägge två.

Vinbär, vinbär, vinbär? Fattade nada innan jag själv gick in och klickade en gång till. Jag var så fokuserad på flugan att jag inte såg bären. Härligt med en äggsjälsfrände!

Christina/Eva: Rönnbär, vinbär, same, same. Kul att du är här igen! :)

Helen: Självklart vill man det! Artig? Väldresserad, menar du väl? ;)

Mian: Du kanske kan låna skylten och göra om den lite i phs. För vem vågar mopsa sig mot den där arga Agda??? Inte Lelle R, jag lovar.