måndag 7 september 2009

Tripp trapp trull i trappen



Så här ser det ut hemma hos oss när flocken inte är samlad. Lelle R hates it. Det värsta han vet (näst mopsar) är när B och jag sitter på olika våningar. Numera orkar han inte alltid upp för att tassfast krafsa på mattes ben och tala om att att hon ska parvla sig ner till nedervåningen. När orken tryter sätter han sig i mitten av trappan och väntar ut mig. Han gruffar ljudligt för att få min uppmärksamhet. När jag slänger en blick åt hans håll brukar han titta bort totalt oberörd. Fast ibland spänner han sina pepparkaksbruna ögon i mig och talar om att det är slutjobbat nu. Vilken drömarbetsgivare!

7 kommentarer:

Lisette sa...

Där är han ju. Drömprinsen! Har han verkligen inte tid att svara på kontaktannonser?? Han har kanske inte haft tid att läsa kontaktannonser när han har det så jobbigt. Behöver han möjligen hjälp av fyra något yngre ben, vana vid trappspring även de? Till de övriga adjektiven kan fogas: starka ben och bra på att sätta ordentlig pli på hussar och mattar.

Mian sa...

Lelle R - äntligen! Jag har längat efter fler bilder.
Hans mörka bedjande ögon är helt enkelt bedårande.
Jag kan jättegärna låna honom någon vecka eller två - jag bor på ett våningsplan och han kommer att få helpension med extra allt!

Caroline sa...

Haha, hatar han mopsar? But why?

Christina sa...

Poppan frågar också chans på Lelle R - han kommer få det tufft med uppvaktning på ålderns höst.
Poppan säger att hon har ett mellanrum under maggropen där Lelle R precis får plats. Om han vill.
Poppan är bi så hon delar gärna Lelle R med Alice, som hon tycker är en riktig pingla.

Lisette sa...

Betr. Kontaktannonser. Har Lelle R möjligen läst tidigare införd sådan under "Höstfrossa"? Alice har stora förväntningar på svar från intresserade herrar men hon kan visst tänka sig lite mys med Poppan också. Hennes varma maggrop lockar verkligen så här i höstrusket.

Elisabet. sa...

Vi pratar om att skaffa hund, den dagen jag flyttar till landet Halland .., eller vi SKA skaffa hund .., jag har alltid i hela mitt liv haft hundar omkring mig, utom just nu.

Och ju mer jag läser på den här bloggen eller hos Lisette eller ser Alice hos Mian (det är förstås samma hund ..-), ju mer sugen blir jag på en sån här krabat.

Kesu sa...

Lisette: Han har tid, men hans matte har elakt blockerat datorn hela dagen. Trots idogt krafsande har hon jobbat och inte släppt till honom förrän nu ikväll. Se nästa inlägg.

Lelle R vill gärna ha hjälp av en rask fyrtassing som dessutom är en riktigt kalaspingla.

Mian: Lelle R tackar ja även till ditt erbjudande. Låter alldeles otroligt bra. Bättre än hemma. I utbyte får du klia och kela och gå ut med honom så ofta du vill, hälsar han. Ett rent förmånserbjudande!

Caroline: För att han inte vet vad som är bak och fram. Säger han.

Poppan: Oh, nu blir han alldeles yr av förtjusning. Det kvillrar i hela kroppen vid tanken. Att få ligga just där gör sömnen trygg och drömmen full av sång (jodå, han kan sin Boye!). Lelle R hälsar och tackar ja, ja, ja (han kan sin kronrpinsessa också!).

(Haha, ser just att jag skrev Poppan och inte Christina!!!)

Lisette: Jajamensan, det har han och nu har han samlat sig till ett svar också. Med foton! Poppanmys är bättre än fredagsmys!

Elisabet: Vad ROLIGT att ni ska skaffa hund! Härliga Alice och Lelle R är nästan samma ras, förvillande lika tycker jag. Alice är en cairnterrier och Lelle R en norwichterrier. Same, same, not very different om jag förstår saken rätt. Ljuvliga till sinnet om än lite på den envisa kanten ibland. Men de går ju lätt att flytta om man måste. Kanske vi ska ta valpar av dom till dig? Hoho!