måndag 6 oktober 2008

It's a hard job - and I wanna do it!

Jag vet, jag vet, visst är det lyxigt: att få betalt för att sjunka ner i en biofåtölj och kolla film. Det är ofattbart skönt att direkt efter frukost krypa in in en mörk biosalong där ingen knastrar popcorn, prasslar med godispåsar eller skrattar på fel ställe. Istället är det kaffemuggar och anteckningsblock - och ibland även en och annan försynt snarkning under en recensionsvisning.

Idag såg jag Body of lies. Härligt att DiCaprio har tuffat till sig och vuxit ifrån sin smöriga valpighet. Och Russel Crowe har inget emot att spela en lönnfet och självgod CIA-agent i skrynkliga kläder.

Som den filmnörd jag är satt jag hela eftertexten ut. (Okej, jag skulle dricka ur mitt kaffe också.) Som alltid fascinerades jag av alla titlar som rullades upp. Idag noterade jag en ny: animal wrangler. Hm. Vad gör en sån? Och - vill jag bli det? Tror inte det.

2 kommentarer:

No-one sa...

Animal wrangler - jag vet inte vad det är, men det låter som något Modesty är.

Anonym sa...

Pixaleixa. Haha, ja, så är det såklart. Och då kanske svaret på frågan blir ja - att man vill bli en animal wrangler alltså. För Modesty verkar ha ett gött liv :)