söndag 12 oktober 2008

Rosor till Blommor av stål

Hur sa vi nu? Gratis är gott? Igår var det jättegott! Jag blev bjuden på genrepet av Blommor av stål, som har premiär på Vasateatern den 16 oktober. För mig är Vasan mest kuta-ut-och-in-och-slänga-igen-dörrar-farser. Icke så igår.

Humor och allvar, rappa repliker, duktiga skådisar (kan inte bestämma mig om Gunilla Nyroos, Cecilia Nilsson eller Suzanne Reuter var bäst) och - det som gjorde föreställningen ännu ett snäpp bättre - historien är sann. Wow!

Den värmde perfekt i det gråa lördagsregnet. Se den!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Suzanne Reuter? Är du säker på att det inte var vår barnmorska? ;)

Kesu sa...

Caroline: Haha! Jag skrev först Carolines & Johans barnmorska SR, men så tänkte jag att de få som läser min blogg, men inte din, kommer att fatta nada. Så jag avstod. Men roligt att du plockade upp den tanken! :)

No-one sa...

Tacktacktack för teatertips! Jag äääälskar teater och nu är det alldeles för länge sen jag var iväg.

Kesu sa...

Pixalexia: Då är den här ett hett tips! I think you will like it.