onsdag 1 oktober 2008

Jag = internet

Pixaleixa och jag har ju bollat ordet tvärglida mellan oss. Ni har väl inte missat det? Här kommer ni ikapp. Ingen av oss har en susning om vad det betyder, än mindre om det är positivt eller negativt.´"Aj, jag tvärgled imorse och slog mig." Eller kanske "Hur lätt som helst, jag tvärgled genom alltihop." Inte vet vi.

Jag vet att man inte ska lite till internet, men jag gjorde en första trevare på Google. Resultat: tre träffar. Den första går till I Kesu Namn. Den andra går till I Kesu Namn - börjar låta som en Oscarsutdelning. Och den tredje till Idas blogg - som inte finns längre.

Någon som har ett bättre tips?

2 kommentarer:

No-one sa...

Jag har inget bättre tips men tycker ämnet och ordet är intressant.

Mitt mål är att väva in ordet så ofta som möjligt för att se om fler hakar på. Are you in? Eller: bara att sätta "tvär-" innan ord är kul.

Imorse tvärgled jag in på kontoret. Jag är tvärtrött.

Kesu sa...

Pixaleixa: I'm 100 % in! Jag tänkte faktiskt som du. Jag ska börja använda ordet tvärglida, så får vi se om någon reagerar.

Tvär som förled är ju en känd förstärkare. Tvärilsk till exempel. Men just kombon tvär och glida är ny. Till och med på internet. Hehe!