söndag 12 oktober 2008

Jubileum - på riktigt!

Om ni har följt, läst och tagit in vad jag skrivit på min blogg vet ni vid det här laget att jag är dålig i matte. Jag har hintat om det, och nu ska ni få ett bevis. Den 11 september skrev jag att jag gjorde mitt hundrade inlägg. Jag ljög. Eller. Jag räknade fel. Om ni struntar i HUR jag räknade fel, kan ni hoppa till nästa stycke NU. Jo, så här: jag la ihop antalet inlägg i juli, augusti och september OCH siffran för 2008, d v s summan av alla inlägg dittills (i juli, augusti och september). Titta till höger förstår ni vad jag menar. 50 inlägg i de tre månaderna plussat med sig själv blir 100.

Nu när jag lärt mig liiite mer om bloggmatte kan jag, utan att darra på musarmen, tala om att DET HÄR ÄR INLÄGG 100. (Har kontrollräknat.) Hurra! Hurra! Hurra! Hurra! Ett fyrfaldigt leve för att jag lärt mig räknesättet addition.

Och - här kommer datatårtan igen. Man måste äta ur hela kostcirkeln, alltså inte bara chokladbollar.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Om man bortser från att datatårtan är en Mac - vad tror du att det är för material? Marsipan? isåfall: bring it on!

Johan sa...

Tur att man kan använda en Mac till något... Bill Gates 4-ever :)

Kesu sa...

Caroline: Mycket bra fråga. Ja, jag tror att det är marsipan! You like?

Johan: VÄLKOMMEN! Så ROLIGT att du min favvesupport och dito plåtis hittat hit. Ja, Mac passar väl bra att ha som tårta att kasta i nåns feja ;)

No-one sa...

Ursäkta mig, men vad är det jag skådar här? Är det alllmänt hån av Mac? Nä nu!... Fråga er själva i så fall varför ingen ens kommit på tanken att göra en tårta som ser ut som en PC. (Svar finns i nästa kommentar.)

No-one sa...

(För att ingen skulle vilja äta en PC-tårta!)

No-one sa...

Så. Nu har jag stått upp för det enda rätta.

Nu till det väsentliga: HURRA för din blogg Kesu, vi vill ha många hundra inägg till!!! :-D

Kesu sa...

Pixaleixa: Jag är faktiskt neutral i saken. Mac - PC 1-1 hos mig. Började med Mac, kör PC hemma nu, men samtidigt Mac på VR. Sån är jag. En kameleont utan åsikter. Hehe!

Anonym sa...

Ojojoj, det blåser upp till fight mellan Pixalexia (pro-Mac) och Johan (anti-Mac). Och ja. Marsipan. I love. Jag skulle kunna äta en hel korv på en gång. Eller tio. Varning för att ta med på årets julpyssel - det lär försvinna (när ska vi förresten ha det i år? Alexia, du kommer väl också?!).

Anonym sa...

Caroline: Marsipan är mmmmmmmmmmm. NÄSTAN, men bara nästan, lika gott som p-deg, tycker du inte? Du var duktig som inte bet huvudet av alla Anna B:s marsipanfigurer på förra årets pyssel. Tja, name a date, we will be there med klister och marsipan och glatt julhumör.