torsdag 9 oktober 2008

Smart försäljare

Fönstershoppade på lunchen. Snygga smycken. Dyra smycken. Och så hörde jag i öronvrån ett
- Uschäkta damen, men du skulle inte kunna tänka dig att köpa ett ex av Sitation Stockholm?
- Jovisst! Hur mycket vill du ha?
- Förti kroner. Men det är ett riktigt bra nummer. *Lite osäker nu*
Medan jag plockade upp pengarna:
- Kollaruin tjusiga smycken?
- Ja, jo, men jag ska inte köpa något. *Skämdes för att jag frestades av onödigt blingbling*
- Nä, du e snygg så de räcker. Vassego, här är tidningen.
Jag skulle faktiskt köpt Situation Stockholm även utan den komplimangen. Men den gjorde mig inte mindre benägen att avstå pengarna. Inte ett dugg!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Och helt rätt hade han också.

Kesu sa...

Caroline: Absolut! Alltså, jag menar att det var ett riktigt bra nummer ;)

No-one sa...

Han hade ögona på skaft, han!

Förresten: vad duktig du är som infogar och vänsterställer bilder.

Kesu sa...

Pixalexia: Ja, det kan man säga. Han såg väl att jag stod där och dreglade och körde dåligt-samvete-klassikern. Heder åt honom! Jag vet att Röda Kors-damer och Frälsissoldater som står utanför Systemet alltid får mest i bössen. Hoho!

Kesu sa...

Pixalexia: Glömde: kul att du lägger märke till mina fotomixtringar. Det finns ju inte så mycket att göra, men det lilla kan man ju variera med. Hur gjorde du din ovala bild?