söndag 17 augusti 2008

Boklycka

Idag var jag på Världens längsta bokbord här på Drottninggatan. I regnet. För, tja, kanske fjärde eller femte året i rad. Numera vet jag precis var jag ska sätta in stöten. Engelska pocket och B. Wahlströms flick- och ungdomsböcker. Plus Agent X9. I dom lådorna hittar jag alltid nånting för allt mellan en femma och en tjuga styck. Resten är bonus.

Nytt för i år var ljudböcker. Hurra! Det fanns en massa och dom kostade ingenting. Och det vet ju du, Caroline, att det som inte kostar någonting kan man köpa hur mycket som helst av. (Jag återkommer med en förklaring till övriga läsare.)

Hittar tyvärr ingen bild från bokbordet, MEN jag hittade en cool fåtölj. Klicka på producter och bibliochair till höger. Tyvärr ser den obekväm ut, men håll med om att idén är smart.

Nu måste jag kollan in böckerna jag köpt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, saker som inte kostar något kan man verkligen frossa i. Men du. Vad är ditt begär till Wahlströms gala böcker? Jag gav nämligen just bort en gammal vindslåda sådana till Stadsmissionens shop. Kanske skulle du ha haft dem istället?

No-one sa...

Härmed kräver jag en lista på böckerna du köpte.

Tack.

Anonym sa...

Caroline: Dom gör nog mer nytta hos Stadsmissionen än hos mi, så det var bra att du gav bort dom. Det blir pengar till deras verksamhet. Men ibland kan jag köpa böcker som kör mig i 180 knyck rakt tillbaka till flickrummet. Nostalgi express, typ :)

Pixalexia: Hm, vänta nu. The third man av Graham Greene. Hyr filmen om du inte sett den. Svinbra! Virgin Soldiers av Leslie Thomas, En bok med kändisporträtt av John Mortimer (minns inte titeln), två humorböcker av Spike Milligan (minns inte titlarna) samt tre ex av Seriemagasinet. (Tidningarna ska jag ge till en kompis när jag läst dem - det är min ursäkt.)

Du ser, så konstiga böcker som jag läser hittar jag bara på second hand :)