tisdag 12 augusti 2008

Min man är stalkad

I dag har jag jobbat utanför hemmets frilanslya hela dagen. B har därför tagit hand om R-promenaderna. I förmiddags mötte de Pip och hennes matte. Rambo och Pip trasslade in sig i varandras känslor och koppel med följande dialog i bakgrunden.

- Hej! Jag kände igen dig i går när vi sågs, sa Pips matte.
- Jaha.
- Är det inte du som har byggt den där tjusiga takterrassen i ert hus?
- Eh, jo.
- Ja, det bygget har jag minsann följt från mitt fönster.
- Men kan du verkligen se takterrassen?
- Jajamensan, man har väl kikare.

Takterrassen är fin. Där slet B många timmar med bar överkropp. Vad tror ni? Är Pips matte byggnadsingenjör eller stalker? Kör hon hundtricket med min man? Här ska det inte bli några gulliga pälsbollar!!! (Se kommentar under gårdagens inlägg.)

(Har försökt lägga in en bild på takterrassen, så ni slipper använda era kikare. Men bildprogrammet vill inte vara med just nu och leverera bilder till min blogg.)

9 kommentarer:

Anonym sa...

Stalkers ska man akta sig för - speciellt om de har en hund som heter "Pip". Det var nämligen min kusins ord för en viss manlig kroppsdel (hon sa det när hon var liten, till hennes försvar). Fast kanske behöver man inte kikare för att se B:s Pip? (Nej jösses vad snuskigt det blev här på morgonkvisten...)

No-one sa...

Vad har hänt med vår Caroline? Jag rodnar nästan. Och så beställer hon snuskiga bilder... Ojne vojne.

Hur som helst tycker jag det verkar 1) otäckt med granne som spanar på ens man med kikare, 2) modigt av henne att obekymrat erkänna att hon använder kikare, som att det inte var något konstigt med det? (Det är det kanske inte heller, alla gör det men ingen vågar erkänna... eller?)

Anonym sa...

Caroline: Jag använder aldrig kikare för att se B:s pip, men det var kanske inte svar på din fråga ...

Alexia: Jag vet inte. VAD ska vi göra med Caroline? ;) Har det med Bollen eller Boken att göra tror du? Eller Bostaden?

Om Pips matte var så modig kanske hon bara är intresserad av takterrassen. Punkt slut. Men det tänker jag inte tala om för B. Han kan få tro att hon studerat hans muskelspel. Hihi!

Anonym sa...

Mohahahahahahaha.

Anonym sa...

Haha!

Anonym sa...

Haha!

Anonym sa...

Caroline och Petra: So you think this is funny? So do I as well, I guess :)

Anonym sa...

Du pratade om B:s pip och i nästa andetag om att "här skall inte bli några pälsbollar". Har B varit och undersökt sig om det är pälsbollar han producerar? Hade han pås-sjuka som barn??

Kesu sa...

Pappa K: I ena andetaget pratar jag om B:s pip, i andra om de pälsbollar som din dotter Caroline tycker Pip och Rambo ska ha.

Lyssna noggrant till vad jag bloggar :)