fredag 22 augusti 2008

Vem gör du dig fin för?

Igår hade jag nya, svarta jeans och ny, kortärmad blus. Kände mig jättefin och nöjd!

Nej, det blir inga bildbevis. Det här var igår och när jag kom hem trummade huvudvärken ikapp med regnet mot rutan. Japp, det åskade också. Jag la mig halvnio och idag sitter jag hemma och är inte ett dugg snygg, SÅ NI FÅR HELT ENKELT TRO MIG NÄR JAG SÄGER ATT JAG VAR JÄTTESNYGG!

Anyway, innan jag virvlade iväg (igår) fiskade jag efter komplimanger och frågade B vad han tyckte. Han tittade upp över tidningskanten och sa med eftertryck
- Jättefint! Vart ska du?
- Till VeckoRevyn och jobba.
- Men ... där sitter väl bara tjejer och inga killar?

Håll med nu - visst är det kul att vara snygg på jobbet, no matter what? Frågan är om det är roligare/viktigare om det bara är män på arbetsplatsen. Jag vet faktiskt inte. Vet du?

2 kommentarer:

No-one sa...

JAG TROR DIG.

Jag tycker det är kul att klä upp mig för min egen skull. Oavsett om det är tjejer, killar, katter eller hundar jag ska jobba med. Maken brukar förvånat säga "Nämen, ska du jobba hemma idag?" om jag piffat till mig lite extra en vanlig jobbdag...

Anonym sa...

Pixalexia: Haha! Tack! Din make tänker precis tvärtom som B. Uppfriskande. Och visst: det är kul att känna sig fin no matter what liksom.