onsdag 20 augusti 2008

Jag kan inte slå det här

Idag lämnar jag plats för Louise Bratt i min blogg. Hon är chefredaktör på VeckoRevyn och bloggar hej vilt om redaktionslivet. Läs hennes inlägg här om vad som hände igår den 19 augusti. Scrolla ner till inlägget "När katten är borta ..." Läs och klicka på bilderna, så fattar ni varför jag låter hennes inlägg bli mitt. Idag har inget hänt i mitt liv som kan slå det här.

Imorgon ska jag till VeckoRevyn där jag jobbar extra som redigerare. I just löv it! Inte bara för att det som Louise skrev om den 19 augusti händer på en redaktion där sexleksaker betraktas som vilken läppglans som helst som ska testas för läsarnas fromma. (Och inte bara för att det finns risk att chefredaktören läser det här inlägget och jag då vill verka på som bara den.) Nej jag älskar att pilla med texter, höra redaktionssnacket, norpa några gratistidningar och jobba med smarta och roliga tidningsmänniskor.

6 kommentarer:

No-one sa...

Låter hur kul som helst att jobba på tidningsredaktion! :D

Anonym sa...

Eftersom jag med stooor naturlighet kan låta som Mycket Gammal Man kanske man skall ringa någon pigg redigerare på Vecko-Revyn nån dag.

He He He

Anonym sa...

Pixalexia. Det ÄR jättekul. Särskilt om hundar och sexleksaker möts på samma dag.

Pappa K: Jag TROR du har läst (och tagit till dig) fel inlägg. Jag avsåg inte det om en MGD (Mycket gammal Dam), utan det där hunden Floyd leker med en rosa gummileksak avsedd för människor ... Kolla bildspelet från den 19 augusti under "När katten är borta ..."

Anonym sa...

Det var JAG, bloggmistress Kesu, som gjorde senaste inlägget. Only so you know.

Anonym sa...

http://www.dailymotion.com/visited/search/granny/video/xbg0e_grannyairbag_family

så här tror jag Kesu kommer att bli när hon blir gammal:)

Anonym sa...

Tidningskickar är det bästa som finns. Så härligt att du trivs där!