måndag 18 augusti 2008

Gammal man gör så gott han kan


Lelle R fyllde 12 människoår i maj. Det betyder att han är över 80 bast i hundår räknat. Det är gammalt. Och då orkar man inte alltid gå upp för trappan. Istället lägger man sig på första, andra eller tredje (såld till damen i ...) trappsteget och väntar. "Om matte eller husse inte HÖR hur jag urrar, SER de mig när de snubblar över min svans" tror jag taktiken lyder.

R har i och för sig ofta legat på ett trappsteg, fast då längre upp. Han tar sitt ansvar som flockledare på allvar och ser helst att alla är samlade på samma våning. Går inte det, får man lägga sig mittemellan och hålla koll åt två håll liksom. F-n ska vara flockführer! suckar han.

Så här ser han ut från övervåningen. (Det svartvita till vänster är ett paket som inte ska ligga på trappan, men nu gjorde det och Lelle R hade flyttat på sig om jag hade flyttat på det. Det är min ursäkt!)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad var det i paketet? :-)
Nyfikna C.

Kesu sa...

Caroline: Bredbandsuppkoppling via eluttag. Well, you did ask :)

Anonym sa...

Jag har kommit på ett nytt förslag för dig och mig och kanske Alexia. Läs på luddet

Kesu sa...

Pappa K. Jag har läst och jag har svarat - direkt på Luddet.

No-one sa...

Vilken sötkorv han är, Lelle-R!

Det där med att ligga mitt emellan två rum/våningar känner jag igen henmifrån. Och då syftar jag inte på Maken, utan en liten Miss M...

Anonym sa...

Pixaleixa: Sötkorv var ordet! :)