fredag 29 augusti 2008

Nu ger jag upp

Kan Jang kunde inte. Näsdukarna är snart slut. Att åka tunnelbana eller buss är det inte tal om, för jag är så förkyld, så förkyld. Går och lägger mig nu - jo faktiskt - med den här boken. Tredje och sista delen i serien om Nesthov. Grymt bra, eller hur Louise? Fattar inte hur Anne Ragde får ihop en grisbonde, en oäktenskaplig dotter som jobbar som veterinärassistent, en bror som är begravningsentreprenör och en som är framgångsrik, gay och gift i Köpenhamn till en trovärdig story med värme och humor. Läs!

7 kommentarer:

Caroline Engvall sa...

Oh, så fint du hade skrivit i AB, my dear!

Anonym sa...

Något för dig, min sköna? Med DR. :-D
http://hansolov.wordpress.com/2008/08/28/nu-skall-du-faktiskt-lara-dig-att-skriva-deckare/

Anonym sa...

Caroline! Tack! Glad you liked! De hade bara tagit bort ett ord (tror jag - det var det enda jag kollade i alla fall). Tessan och Jenny gick ju in på Aftonbladets chattsajt, men det har man strukit. How come I am not surprised.

Tack (igen), men jag vill bara läsa, inte skriva deckare. Är du fortfarande sugen på det?

Anonym sa...

Känns det inte som om deckarformen är lite passé?

Anonym sa...

Caroline: Jag tror aldrig att deckagenren blir helt passé. Skriver man bara en tillräckligt bra deckare hittar den säkert sina läsare. Men jag är inte tillräckligt smart för att skriva den här typen av böcker. Jag tycker att de flesta deckare idag är av mer thriller- och spänningskaraktär, vilket funkar - bara man kallar dem för dess rätta namn. Ibland saknar jag de smarta deckarna - som jag alltså inte kan skriva själv :) (Usch, vad många gånger jag skrev ordet som börjar på d och slutar på e - måste nog lägga mig nu.)

Anonym sa...

Men just nu är den ganska haussad. Man får vänta tills man har chans att bli en ny "deckardrottning" i medierna, haha. Om sisådär 20 år, när de nuvarande trillat av deckarpinn. ;-)

Kesu sa...

Caroline: Vad du än skriver kommer du att vara ett stjärnskott. Så det så :)